Olen etsinyt jonkin verran foorumilta mutta löytänyt enimmäkseen viittauksia OSB:n käyttöön seinissä ja lattioissa.

Mitä ihmettelen, on kuinka hyvin/huonosti se soveltuu esim. laatikoihin, joissa säilytetään sähkötyökaluja. Olen koskaan käyttänyt sitä itse ja ajattelin, että sen pitäisi toimia yhtä hyvin kuin vaneri samankaltaisiin asioihin mutta halvemmalla hinnalla.

• Tykkään
jjoha
  • Laddar…
OSB ei ole yhtä "kompakti" kuin vaneri. Kyllä, voit tehdä laatikoita siitä, mutta se ei ehkä ole aivan yhtä hyvä. Lisäksi OSB:n puhdistaminen ja hienon viimeistelyn saaminen on vaikeaa. Jos käy huono tuuri, kun ruuvaa OSB:hen, se ei vedä kunnolla, se on vähän "keksimäinen" voisi sanoa.

ei suositeltava ottaa plyfa sen sijaan

imported_Anders_S sanoi:
se on vähän "kexig", voisi sanoa.
Täsmälleen, katso, miltä OSB-levy näyttää sivulta, täysin kelvoton ruuvattavaksi. OSB-Oriented_Strand_Board.jpg

Mutta totta kai sillä voi silti rakentaa laatikoita.
Oletan, että sinulla on jo "ylijääneitä" OSB-levyjä, joista ajattelit tehdä laatikoita.
- Koska ei ole kovin hyvä kirjoittaa OSB-levyn sivuun, voit asettaa kolmiolistat sisänurkkiin, joihin sitten kiinnität seinät ruuvilla (ulkopuolelta). + liima.

Älä unohda ruuvia, on tärkeää, että se on oikea ruuvityyppi, jotta vältyt halkeamalta, kun kiristät.
Varmista, että siinä on ura alapinnalla, sitten se varmistaa itse itsensä. Näitä on useita eri muotoilua. Yksi on lastulevyruuvi ja toinen on terassiruuvi. Älä unohda puuliimaa. :D
268457.jpg 216436.jpg
Jos ei halua maksaa essvestä, näitä voi löytää Biltemasta (mutta mitä maksaa, sitä saa).

Jos sinulla ei ole levyjä kotona ja aiot ostaa materiaalia laatikon valmistukseen, en minäkään suosittelisi OSB:tä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.