Hei Voiko kylpyhuoneen rakentaa puutalossa pelkällä OSB-levyllä? Minulla on aikomuksena käyttää märkätilamattoa ja märkätilatapettia.

Mikael_L
Hei, tervetuloa foorumille.

Luulen, että kysymys sopisi paremmin kylpyhuonefoorumiin.
Ehkäpä moderaattori voi siirtää sen?

Itse en näe OSB:tä hyvänä pohjana tapetille. Märkätilan matosta OSB:n päällä en tiedä mitään.

OSB liikkuu jonkin verran (teoreettisesti). Enemmän kuin lastulevy ja vaneri. Siksi ne ovat 3 mm pienempiä kooltaan ja tarvitsevat pienen raon jokaisen levyn väliin.
Lisäksi ne ovat usein vahattuja, mikä voi tehdä liiman kiinnittymisestä hankalaa.

OSB (tai lastulevy) + Kipsi sanoisin. Kysy lattianpäällystäjältä mitä mieltä hän on.

Saako kylpyhuoneen seiniin asentaa OSB-levyä? Vaikka siinä olisi kosteiden tilojen tapetti! Luulin, että pitäisi käyttää näitä uusia "kalliita" levyjä, joissa ei ole mitään eloperäistä materiaalia, riippumatta siitä, minkälainen pintamateriaali on tarkoitus asentaa.

Gladh sanoi:
Saako käyttää OSB-levyä seinissä kylpyhuoneessa? Vaikka siinä olisi kosteushuonetapetti! Luulin, että täytyy käyttää näitä uusia "tosi kalliita" levyjä, joissa ei ole mitään elävää materiaalia, riippumatta siitä, mitä pintamateriaalia käytetään.
Ei. Maalarit sallivat (ja suosittelevat) paperikipsiä kosteiden tilojen järjestelmiin. Kosteushuonetapettien pitäisi kai kuulua myös tähän?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.