3 268 lukukertaa ·
13 vastausta
3k lukukertaa
13 vastausta
OSB ja kipsilevy
Kuinka hyvin eristää 12mm OSB ja 6mm kipsilevy?
Syynä on, että poistan vanhan eristyksen sisä-/ulkoseinästä, joka on 12mm paksu. Sen takana on 2x7-puuregulointi yhdistettynä seinään.
Nyt on kysymys, miten minun pitäisi tehdä eristys ulkoseinää vastaan verrattuna sisäseinään.
Siitä tulee melko paljon paksumpi seinä (45x70 regula, OSB ja kipsi) ja se ei toimi niin hyvin ikkunoiden ja ovenkarmien kanssa, kun seinä työntyy ulos 7-8 cm tai suunnilleen niin.
Pelkkä OSB ja kipsi seiniä vasten toimii hyvin, kun siihen voi lisätä listan, jossa ne työntyvät ulos. Tarvitsenko eristystä vai en?
Olen aloittelija tiedoksi...
Ehdotuksia ratkaisuun otetaan kiitollisena vastaan.
Syynä on, että poistan vanhan eristyksen sisä-/ulkoseinästä, joka on 12mm paksu. Sen takana on 2x7-puuregulointi yhdistettynä seinään.
Nyt on kysymys, miten minun pitäisi tehdä eristys ulkoseinää vastaan verrattuna sisäseinään.
Siitä tulee melko paljon paksumpi seinä (45x70 regula, OSB ja kipsi) ja se ei toimi niin hyvin ikkunoiden ja ovenkarmien kanssa, kun seinä työntyy ulos 7-8 cm tai suunnilleen niin.
Pelkkä OSB ja kipsi seiniä vasten toimii hyvin, kun siihen voi lisätä listan, jossa ne työntyvät ulos. Tarvitsenko eristystä vai en?
Olen aloittelija tiedoksi...
Ehdotuksia ratkaisuun otetaan kiitollisena vastaan.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Osb ja kipsi eivät eristä mitään. Tai jos ollaan tarkkoja, ne eristävät vähän, mutta sen voi unohtaa tässä tapauksessa.Ghost79 sanoi:Kuinka hyvin eristää OSB 12mm ja 6mm kipsilevy?
Syy on se, että poistan vanhan eristyksen sisä-/ulkoseinästä, joka on 12mm paksu. Sen takana on 2 tuuman 7-koolaukset koottuina seinäksi.
Nyt kysymys on, miten minun pitäisi tehdä eristämisen kanssa ulko- ja sisäseinän suhteen.
Seinästä tulee oikeastaan huomattavasti paksumpi (45x70 koolaus, OSB ja kipsi), ja se on sellaisenaan ongelmallista ikkuna- ja ovikarmien kannalta, kun seinä työntyy ulos 7-8 cm tai suunnilleen niin paljon.
Pelkkä OSB ja kipsi seinää vasten toimii hyvin, koska sitä voi täydentää listalla, jossa ne työntyvät ulos. Tarvitsenko käyttää eristystä vai enkö?
Olen aloitteleva, tiedoksi...
Ratkaisuehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan.
Miksi ei renoveringsgips OSB:n päällä?Stefan N sanoi:
Minulla on myös 2tum7 puuranka OSB:n takana, joten sen päälle on tukevaa kiinnittää asioita.
Renoveringsgips painaa paljon vähemmän ja on helpompi käsiteltävä.
Viimeksi muokattu:
Kirjoitat, että seinä koostuu "2 tum 7". Mitä se tarkoittaa? Koostuuko se 7 tuuman (17,5 cm) massiivipuusta vai onko se vain 5 cm puulla? Joka tapauksessa voisi olla idea lisäeristää hieman, jotta saataisiin parempi sisäilmasto sekä lämpötalous. Jo 45 mm lisäeristäminen tekee huomattavan eron.
Renoveringsgips tai tavallinen gips, olen samaa mieltä kuin kaikki muut. Käytä 13 mm kipsiä, jos sinulla on vaihtoehto. Jos haluat hieman helpommin käsiteltäviä kokoja, voit valita levyjä, jotka ovat vain 90 cm leveitä. Se tuo hieman enemmän paklattavaa, mutta siitä selviät varmasti.
Renoveringsgips tai tavallinen gips, olen samaa mieltä kuin kaikki muut. Käytä 13 mm kipsiä, jos sinulla on vaihtoehto. Jos haluat hieman helpommin käsiteltäviä kokoja, voit valita levyjä, jotka ovat vain 90 cm leveitä. Se tuo hieman enemmän paklattavaa, mutta siitä selviät varmasti.
Minun rakennustarvikeliikkeessäni tavallisen ja remonttikipsin välillä ei ole eroa enempää kuin 50 senttiä, mutta en ole tarkistanut myymälähintaa, vaan se on minun alennuksellani. Tarkemmin ajatellen, siitä on varmaan yli vuosi, kun kysyin sen hintaa, mutta eron ei pitäisi kasvaa niin merkittävästi. Muuten olen samaa mieltä siitä, että on parasta käyttää standardikipsiä, osittain siksi että ne murtuvat niin helposti ja osittain siksi että ne peittävät epätasaisuudet paremmin.Stefan N sanoi:
Lautaseinät ovat yleensä hieman käyriä. OSB tasoittaa niitä hieman. Voihan laittaa kaksinkertaisen kipsilevynkin.
Minä laitoin vain yksinkertaisen kipsilevyn, mutta pitää olla selvin päin, kun ruuvaa.
Minä laitoin vain yksinkertaisen kipsilevyn, mutta pitää olla selvin päin, kun ruuvaa.
Klikkaa tästä vastataksesi