3 268 lukukertaa ·
13 vastausta
3k lukukertaa
13 vastausta
OSB ja kipsilevy
Kuinka hyvin eristää 12mm OSB ja 6mm kipsilevy?
Syynä on, että poistan vanhan eristyksen sisä-/ulkoseinästä, joka on 12mm paksu. Sen takana on 2x7-puuregulointi yhdistettynä seinään.
Nyt on kysymys, miten minun pitäisi tehdä eristys ulkoseinää vastaan verrattuna sisäseinään.
Siitä tulee melko paljon paksumpi seinä (45x70 regula, OSB ja kipsi) ja se ei toimi niin hyvin ikkunoiden ja ovenkarmien kanssa, kun seinä työntyy ulos 7-8 cm tai suunnilleen niin.
Pelkkä OSB ja kipsi seiniä vasten toimii hyvin, kun siihen voi lisätä listan, jossa ne työntyvät ulos. Tarvitsenko eristystä vai en?
Olen aloittelija tiedoksi...
Ehdotuksia ratkaisuun otetaan kiitollisena vastaan.
Syynä on, että poistan vanhan eristyksen sisä-/ulkoseinästä, joka on 12mm paksu. Sen takana on 2x7-puuregulointi yhdistettynä seinään.
Nyt on kysymys, miten minun pitäisi tehdä eristys ulkoseinää vastaan verrattuna sisäseinään.
Siitä tulee melko paljon paksumpi seinä (45x70 regula, OSB ja kipsi) ja se ei toimi niin hyvin ikkunoiden ja ovenkarmien kanssa, kun seinä työntyy ulos 7-8 cm tai suunnilleen niin.
Pelkkä OSB ja kipsi seiniä vasten toimii hyvin, kun siihen voi lisätä listan, jossa ne työntyvät ulos. Tarvitsenko eristystä vai en?
Olen aloittelija tiedoksi...
Ehdotuksia ratkaisuun otetaan kiitollisena vastaan.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Osb ja kipsi eivät eristä mitään. Tai jos ollaan tarkkoja, ne eristävät vähän, mutta sen voi unohtaa tässä tapauksessa.Ghost79 sanoi:Kuinka hyvin eristää OSB 12mm ja 6mm kipsilevy?
Syy on se, että poistan vanhan eristyksen sisä-/ulkoseinästä, joka on 12mm paksu. Sen takana on 2 tuuman 7-koolaukset koottuina seinäksi.
Nyt kysymys on, miten minun pitäisi tehdä eristämisen kanssa ulko- ja sisäseinän suhteen.