Hei,
Olen kunnostanut talon, jossa olen poistanut vanhat kipsilevyt ja asentanut OSB-levyt ja uudet kipsilevyt.
Joillakin seinillä olen vain asentanut ylimääräisiä kipsilevyjä suoraan olemassa olevien kipsiseinien päälle.

Nyt aion käsitellä autotallia, jossa haluamme pystyä laittamaan hyllyjä ja vastaavia seinille, mutta siellä on nyt vain kipsilevyjä.

Onko jotain erityistä, mitä tulisi ottaa huomioon autotallia remontoidessa (esim. kosteus, palosuojaus tai vastaava), vai voiko asettaa OSB- ja kipsilevyt kuten tavallisesti?

Ja voiko OSB-levyt asentaa suoraan olemassa olevan kipsilevyn päälle ja sen jälkeen uuden kipsilevyn, jotta ei tarvitse purkaa vanhaa?

Kiitos etukäteen

E evoline sanoi:
Onko jotain erityistä huomioitavaa, kun tehdään muutoksia autotallissa (esim. kosteus, palosuojaus tai vastaava), vai voiko asentaa OSB- ja kipsilevyt tavalliseen tapaan?
jos on betonilattia, niin pitäisi olla vähintään 6-7 mm rako lattian ja levyjen välillä, jotta ne eivät voi imeä kosteutta

Elfa kantokisko reglereihin vie pitkälle. Sen voi vain ripustaa kiskot ja hyllyt.

T tergo sanoi:
jos on betonilattia, pitäisi olla vähintään 6-7 mm rako lattian ja levyjen välillä, jotta ne eivät ime kosteutta
Kiitos, pitää muistaa se.

Elfa ehkä ei tule kyseeseen.

Ajattelin käyttää OSB:tä äänieristämään hieman autotallista taloon.

Se on vain kerrosten lisäämistä kerroksen perään. Mitä enemmän kerroksia, sitä parempi äänieristys ja palosuoja. Tarvitaan vain pitkien gyproc- ja träskruv-ruuvien hankkiminen.

• Tykkään
Isakare
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.