Hei, aion laittaa pyykkinarun kellariin pyykkitupaan. Sisäseinältä ulkoseinälle.
Sisäseinä on kova ja hieno, ja siellä voisimme ruuvata kiinni laudan, johon voimme ruuvata koukut. Mutta ulkoseinän sisäpuoli on ontto, kun siihen koputtaa. Ensimmäiset 4 cm ovat tyhjiä luulen, sitten siitä tulee kovaa. Yritimme Iskupitimiä 120, mutta se ei pysynyt.

Onko kenelläkään vinkkejä? Kaikki ulkoseinät kuulostavat ontolta. Yksi kaverini uskoo, että se on eristetty. Talo on vuodelta -52.

Fredrik
 
se näyttää olevan seinä, joka todennäköisesti koostuu betoniharkosta, jonka sisäpuolella on ootrulit, joka on rapattu, ei ollut niin epätavallinen tapa tehdä kellariseiniä -50-luvulla
 
On sama ongelma. Talo rakennettu -52 ja "ontot kellarin ulkoseinät".

Minun tapauksessani siinä on huono rappaus (noin 1-2cm) betoniharkon päällä.

Muutamassa tapauksessa olen porannut 8mm poralla, laittanut PL-liimaa sekä 10mm tulpan. Se kestää kevyen kuorman.

Raskaammissa tapauksissa olen saanut irrottaa rappauksen ja korvata sen uudella, ja sitten tehdä "tavanomaisella tavalla".

Seuraan mielenkiinnolla ketjua saadakseni muita vinkkejä..........
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.