Hei!

Ajattelin valaa jotain vastaavaa kuin tämä
21118_modulo_division_bank-901x901.jpg
Olen tehnyt valumuotin plyfasta, mutta onko mitään vinkkejä, miten siitä saisi "ontto", jotta se olisi kevyempi. Laittaa sisään joku papputuubi tai vastaavaa!?
Tarvitseeko raudoitusta, jos seinät ovat noin 10 cm?
Miten parhaiten tiivistetään raot valumuotissa?
 
Olen tehnyt samanlaisen penkin. Laitoin sisään palan styroxia sopivan kokoisena samalla kun täytin betonin. Tuli tosi hyvä.

En käyttänyt raudoitusta, koska siinä ei ole kuormitusta mainittavaksi.

Rakoja tiivistät lateksisaumalla.
 
  • Tykkään
Dowser4711 ja 1 muu
  • Laddar…
mexitegel mexitegel sanoi:
Olen tehnyt samanlaisen penkin. Laitoin sisään sopivan kokoisen palan solumuovia (frigolit) samalla kun täytin betonin. Tuli tosi hyvä.

En käyttänyt raudoitusta, koska kyseessä ei ole kuormitus, mistä voisi puhua.

Rakoja voit tiivistää lateksitiivisteellä.
Kiitos, hyvä idea, sitä me käytämme (y)
 
mexitegel mexitegel sanoi:
Olen tehnyt samanlaisen penkin. Laitoin sopivan kokoisen palan styroxia kun täytin betonilla. Tuli todella hyvä.

En käyttänyt raudoituksia, koska ei ole varsinaista kuormitusta.

Rakoja tiivistät lateksikitillä.
Btw, mikä betoni käytit?
 
Nyt tuli hieman epävarma olo siitä, mitä käytin juuri tähän :oops:.

Joko tavallinen hienobetoni tai expanderbetoni. Jälkimmäisellä saat taattua hyvän tuloksen, koska sitä ei tarvitse kuunnertaa, vaan riittää, että kopautat hieman muottia saadaksesi käytännössä täysin huokosvapaan valun.

Hienobetoni toimii hyvin sekin, mutta tarvitsee enemmän väristystä ja on vaikeampi saada yhtä huokosvapaaksi.
 
mexitegel mexitegel sanoi:
Nu blev jag lite osäker på vad jag använde till just den faktiskt :oops:.

Antingen vanlig finbetong eller expanderbetong. Med den senare får du ett garanterat bra resultat då den inte behöver vinnas utan det räcker att knacka lite på formen för att få en i princip helt porfri gjutning.

Finbetong funkar bra det också, behöver bara vibbas mer och är svårare att få lika porfri.
Hej igen, tror du man måste klä i plast och spola med vatten osv? Tänkte gjuta på jobbet, och inte kladda hemma och har inte möjlighet att komma var dag och vattna. Blir det dugligt än då?
 
Jos sinulla ei ole mahdollisuutta kastella, niin muovita ehdottomasti ja kastele ennen. Erityisesti jos aiot valaa nyt, kun on näin lämmin.
 
mexitegel mexitegel sanoi:
Jos sinulla ei ole mahdollisuutta kastella, niin muovita ehdottomasti ja kasta ennen. Erityisesti jos aiot valaa nyt kun on näin lämmin.
Ok, kiitos vastauksesta
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.