2 119 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Onko viemärivesi palaamassa?
Muutama vuosi sitten salaojitimme taloa uudelleen ja asensimme platon eristeen perustukseen! Salaojakaivo asennettiin pumpulla, joka pumppaa salaojavedet läheiseen vanhaan hulevesikaivoon! Pumppu käy noin 10 sekuntia 2 kertaa minuutissa! Kuulostaa paljon, mutta kaikki on toiminut hyvin tähän asti, mutta kun oli aika puhdistaa salaojakaivo, huomasin, että jokaisen pumpun käynnin jälkeen tulee paljon vettä takaisin yhden salaojaputken kautta! Voisiko olla jokin liitäntä vanhasta hulevesikaivosta salaojaputkeen, jonka he ovat missanneet, kun he salaojittivat talon uudelleen?
Mitä voi tehdä?
Ystävällisin terveisin
Lars
Mitä voi tehdä?
Ystävällisin terveisin
Lars
Kun mainitset salaojapumpun, tarkoitatko pumppukaivoa? En tiedä onko sinulla takaiskuventtiili, mutta muuten, jos on jäätymisriski, yleensä tilataan pumppu ilman takaiskuventtiiliä. Muuten vaikuttaa oudolta, että se pysähtyy liian suuren vesimäärän vuoksi, koska sen pitäisi kestää se. Tiedätkö, voitko nostaa pumpun kaivosta?L larsakeni sanoi:Noin 10 vuotta sitten taloon tehtiin uusi salaojitus ja kellarin seiniin asennettiin platon-matto! Salaojat kaivoineen, joissa on pumppu, joka siirtää salaojavesiä lähellä olevaan vanhaan hulevesikaivoon, asennettiin!
Kesän runsaan sateen jälkeen pumppu on pysähtynyt useita kertoja ja kaivo on täyttynyt!
Olen nyt havainnut, että joka kerta, kun pumppu käynnistyy, palaa runsaasti vettä takaisin yhdestä salaojaputkesta salaojakaivoon!
Voisiko olla mahdollista, että hulevesikaivosta on jonkinlainen yhteys salaojaputkeen, jota työn tehnyt yritys ei ole tukkoinen?
Tämä tarkoittaisi, että kun sataa paljon, osa vedestä valuu hulevesikaivosta salaojiin? Ja siksi pumppu ei jaksa vaan pysähtyy?
Mitä asialle voisi tehdä?
Kaikki vinkit otetaan vastaan!
Ystävällisin terveisin
Lars
Olen nostanut pumpun muutaman kerran vuosien aikana ja puhdistanut kaivon, kuten sanottiin, että pitäisi tehdä! Tarkoitan pumppukaivoa, johon salaojaputket on liitetty! Tulee yksi kummastakin suunnasta! Pumppukaivossa on pumppu, joka pumppaa vedet läheiseen hulevesikaivoon, ja joka kerta, kun se pumppaa, tulee lisää vettä toisesta salaojaputkesta alas pumppukaivoon!V växelventil sanoi:Kun kirjoitat tyhjennyspumppu, tarkoitatko pumppuaukkua? En tiedä, onko siinä sinun omassasi takaiskuventtiiliä, mutta jos on jäätymisriski, yleensä tilataan pumppu ilman takaiskuventtiiliä. Muuten vaikuttaa oudolta, että se pysähtyy liiallisen veden takia, koska sen pitäisi selvitä siitä. Tiedätkö, voiko pumpun nostaa kaivosta?
Kuulostaa hankalalta. Kysymys on, onko ongelma itse pumpussa ja ettei se jaksa enää pumpata, koska se alkaa kulua ja ongelma on ilmennyt nyt, kun aiemmin se on toiminut hyvin eikä mitään ole huomattu.L larsakeni sanoi:Olen nostanut pumpun muutaman kerran vuosien aikana ja puhdistanut kaivon kuten sanottiin! Tarkoitan pumppukaivoa, johon salaojaputket on liitetty! Yksi tulee joka suunnasta! Pumppukaivossa sijaitsee pumppu, joka pumppaa veden läheiseen sadevesikaivoon ja joka kerta kun se on pumpannut, tulee lisää vettä alimmasta salaojaputkesta pumppukaivoon!
Täytyy kai myöntää, että olen huomannut pumpun käyvän hyvin usein toisin kuin naapureilla, joilla on samanlainen järjestelmä! Olen vaihtanut pumpun, joka lakkasi toimimasta kerran, mutta vanha kävi yhtä usein kuin tämä! Koska viittaakseni vesi tulee kaivon alimmasta salaojaputkesta, ei sen kai voi johtua pumpusta?V växelventil sanoi:
kyllä monet käynnistykset ja pysäytykset kuluttavat pumppua. Onko siellä satanut tavallista enemmän? Voi johtua siitä, että järjestelmä ei pysy mukana, muuten en tiedä, mistä se johtuu.L larsakeni sanoi:
Tämä voi tarkoittaa, että toinen salaojaputki on kytketty suurempaan maanalaisen vesisäiliöön kuin toinen, eli enemmän vettä sisältävään soraojaan, jossa salaojaputki sijaitsee.L larsakeni sanoi:
Mutta se voi myös tarkoittaa, että hulevesikaivolla, johon pumppaatte, on poistuva putki, joka vuotaa vettä takaisin salaojaputken soraojaan. Ehkä poistuva putki on vanha haljennut betoniputkihässäkkä?
Näyttää siltä, että mutka ulosmenoaukkoon on korkeampi kuin astianpesukoneen letku. Aseta astianpesukoneen letku korkeammalle ja ulosmenoaukko alemmalle (toinen mutka poistetaan ja käytetään vain 90° seinään).
Klikkaa tästä vastataksesi