4 342 lukukertaa ·
9 vastausta
4k lukukertaa
9 vastausta
Onko tammen väristä puuliimaa?
Ehkä kyseessä on tämä marw77:n viesti, jonka olet nähnyt:ACME sanoi:
"Minun tapauksessani tammensävyinen liima. Kerrassaan ehdin liimata kaiken valkoisella, ennen kuin löysin kaupan, jossa oli tammensävyistä, ja käytin sitä rakojen täyttämiseen."
http://www.byggahus.se/forum/golv/76303-ni-som-har-lagt-parkett-i-trappa.html#post901374
Kyllä vain, niin teimme jopa koulun käsityötunnilla! Toimii myös erinomaisesti, kun kunnostetaan ulkokalusteita teakista/kova puusta, joissa on kuivumishalkeamia.John J sanoi:
Ei, ketju, jota ajattelen, on vanhempi (ehkä 1-2 vuotta sitten) ja siinä mainittiin juuri tavallinen puuliima tammensävyisenä. Marw77 näyttää käyttäneen jonkinlaista asennusliimaa.Dr.Sofia sanoi:
Tunnen puukittiä, schellakkia, sulatusvahaa, puttya ja kaikkia niitä varianteja, mutta ne eivät ole sitä, mistä olin utelias. Tavallinen kunnon PVAc puuliima ruskeana.
95% tapauksista kelpaa jokin ruskeanvärinen liima (sivuutetaan huonekalu/hienopuusepäntyöt) ja silloin ei tarvitsisi sotkea valkoisen liiman ja hiomapölyn kanssa.
Juuri nyt on tyypillisesti vaikea keksiä tarkkoja käyttökohteita, mutta monet kerrat sekä minä että kollegat olemme toivoneet, että liima ei olisi harmaanvalkoinen. Hovihankkijani mukaan myös muut asiakkaat ovat kysyneet tätä.
Nyt... se voi olla esimerkiksi jonkin pienen raon täyttämisestä neljänneslistan ja kynnyksen välillä, tai kun liimataan tamminuppia yhteen, jotka eivät halua sopia yhteen 100%.
Klikkaa tästä vastataksesi