P
Muistan lukeneeni täällä foorumilla, että se olisi olemassa, mutta en löydä viestiä kun etsin. Tietääkö joku?

P
Nyt olen löytänyt kaksikomponenttisen vaihtoehdon, Cascosinolin, jonka kovetin on tummanruskea tai ruskea, mutta pitäisi kai olla jokin valmistaja, jolla on tavallista puuliimaa. Mutta ruskeana.

Eikö se ole puukitti mitä etsit? Liimanhan ei pitäisi näkyä ja liimaliitoksen pitäisi olla niin ohut, ettei sitä näy. Jos liima näkyy, on tehty virhe.

J
Järjestä hieman siististi sahajauhoa tai mieluiten tammen hiomajätettä ja sekoita tämä puuliimaan, niin sinulla on paras "tammenvärinen puuliima", jonka voit löytää.

ACME sanoi:
Muistelen lukeneeni täältä foorumilla, että sitä pitäisi olla olemassa, mutta en löydä viestiä, kun etsin. Tietääkö joku?
Ehkä kyseessä on tämä marw77:n viesti, jonka olet nähnyt:

"Minun tapauksessani tammensävyinen liima. Kerrassaan ehdin liimata kaiken valkoisella, ennen kuin löysin kaupan, jossa oli tammensävyistä, ja käytin sitä rakojen täyttämiseen."

http://www.byggahus.se/forum/golv/76303-ni-som-har-lagt-parkett-i-trappa.html#post901374

Onko ekvärinen puukitti myös saatavilla :)

John J sanoi:
Järjestä hiukan hienoa sahanpurua tai mieluiten tammihiomajätettä ja sekoita se puuliimaan, niin sinulla on parasta "tammi-väristä puuliimaa", mitä voit löytää.
Kyllä vain, niin teimme jopa koulun käsityötunnilla! Toimii myös erinomaisesti, kun kunnostetaan ulkokalusteita teakista/kova puusta, joissa on kuivumishalkeamia.

P
Dr.Sofia sanoi:
Ehkä se on tämä marw77:n viesti, jonka olet nähnyt
Ei, ketju, jota ajattelen, on vanhempi (ehkä 1-2 vuotta sitten) ja siinä mainittiin juuri tavallinen puuliima tammensävyisenä. Marw77 näyttää käyttäneen jonkinlaista asennusliimaa.

Tunnen puukittiä, schellakkia, sulatusvahaa, puttya ja kaikkia niitä varianteja, mutta ne eivät ole sitä, mistä olin utelias. Tavallinen kunnon PVAc puuliima ruskeana.
95% tapauksista kelpaa jokin ruskeanvärinen liima (sivuutetaan huonekalu/hienopuusepäntyöt) ja silloin ei tarvitsisi sotkea valkoisen liiman ja hiomapölyn kanssa.
Juuri nyt on tyypillisesti vaikea keksiä tarkkoja käyttökohteita, mutta monet kerrat sekä minä että kollegat olemme toivoneet, että liima ei olisi harmaanvalkoinen. Hovihankkijani mukaan myös muut asiakkaat ovat kysyneet tätä.
Nyt... se voi olla esimerkiksi jonkin pienen raon täyttämisestä neljänneslistan ja kynnyksen välillä, tai kun liimataan tamminuppia yhteen, jotka eivät halua sopia yhteen 100%.

PVAC-liima on helppo rikkoa esim. tonexilla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.