1 812 lukukertaa ·
13 vastausta
2k lukukertaa
13 vastausta
Onko tämä seinä kantava?
Hei!
Asun paritaloryhmässä, jossa kaikilla taloilla on sama ulkomuoto. Meidän talomme ensimmäinen omistaja valitsi kuitenkin olla asentamatta saareketta keittiöön, ja meillä on sen sijaan jääkaappi ja pakastin "pylväässä" keittiössä, missä muilla on keittiösaareke.
Haluaisin nyt itse rakentaa keittiösaarekkeen ja mietin, onko seinä kantava. Naapurini oli samassa tilanteessa 7 vuotta sitten ja toteutti purkamisen, joten ottaen huomioon, että talomme ovat identtisiä, en usko, että siinä on riskiä, mutta haluan silti kysyä.
Asun paritaloryhmässä, jossa kaikilla taloilla on sama ulkomuoto. Meidän talomme ensimmäinen omistaja valitsi kuitenkin olla asentamatta saareketta keittiöön, ja meillä on sen sijaan jääkaappi ja pakastin "pylväässä" keittiössä, missä muilla on keittiösaareke.
Haluaisin nyt itse rakentaa keittiösaarekkeen ja mietin, onko seinä kantava. Naapurini oli samassa tilanteessa 7 vuotta sitten ja toteutti purkamisen, joten ottaen huomioon, että talomme ovat identtisiä, en usko, että siinä on riskiä, mutta haluan silti kysyä.
Seinä näyttää liian heikolta ollakseen kantava. Lisäksi ei ole mitään merkkejä suunnitelmista, että seinä olisi osa mitään kantavaa järjestelmää.
Minä tekisin:
- Tutki, voitko nähdä, onko olemassa joitain kantavia elementtejä, jotka liittyvät seinän ylle, esimerkiksi pilari tai kattotuoli, joka on liitetty sinne (todennäköisesti ei).
- Katso, miten seinä on rakennettu poistamalla muutamia levyjä. Jos seinä on tehty 45x70-puusta tai teräsprofiileista, on se todennäköisesti ei-kantava.
Minä tekisin:
- Tutki, voitko nähdä, onko olemassa joitain kantavia elementtejä, jotka liittyvät seinän ylle, esimerkiksi pilari tai kattotuoli, joka on liitetty sinne (todennäköisesti ei).
- Katso, miten seinä on rakennettu poistamalla muutamia levyjä. Jos seinä on tehty 45x70-puusta tai teräsprofiileista, on se todennäköisesti ei-kantava.
okei, ottaen huomioon, että se olisi 45x45, onko se selvä merkki siitä, että kyseessä on vain ei-kantava seinä?
Ehdottomasti, 45x70 voi olla kantava. Mutta yleensä "moderneissa" taloissa vältetään tämän tyyppisen puun käytön kantaviin seiniin. Riittää, että poraat pex-letkun 30 mm reiällä, jolloin olet jo menettänyt suuren osan kantavuudesta palkissa.K Kane sanoi:
Toistaiseksi talo pysyy pystyssä, rakennettu 1990. c/c 400 kantavan seinän palkeissa.A a_w sanoi:
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 166 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 166 viestiä
Mihin suuntaan katon harja kulkee?I igelkatten sanoi:Asun paritaloryhmässä, jossa kaikissa taloissa on sama toteutus. Meidän talossamme ensimmäinen omistaja valitsi olla ilman keittiösaareketta ja sen sijaan sijoitti jääkaapin ja pakastimen "pylvääseen" keittiössä, jossa muilla on keittiösaareke.
Haluan nyt itse rakentaa keittiösaarekkeen ja mietin, onko seinä kantava. Naapurini oli samanlaisessa tilanteessa 7 vuotta sitten ja suoritti purkamisen, joten kun talomme ovat identtisiä, en usko, että siinä on mitään riskiä, mutta haluan silti kysyä.
Se määrittelee, voivatko suunnitelmissa olevat seinät ylös-alas tai oikealle-vasemmalle olla kantavia.
Onko sinulla jossakin sisäkatossa palkki?
Onko naapureilla, joilla on keittiösaareke, se?
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 166 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 166 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi