Hei !

Minä ja avopuolisoni ostimme 1 1/2 kerroksen talon vuodelta 1975 muutama kuukausi sitten.
ja olemme alkaneet remontoida kotona, nyt haluaisimme kaataa seinän yläkerrassa, kun siellä on tilaa tarpeeksi...

Talo on tiilitalo alhaalta ja puupaneeli ylhäällä (päädyissä)

Minua mietityttää, onko kuvassa merkitty seinä kantava?

Meillä on kotona ollut muutama ystävä, jotka ovat kirvesmiehiä, ja he sanovat, että suurimmalla todennäköisyydellä se ei ole kantava, koska yleensä yläkerroksessa ei ole kantavia seiniä...

Pohjapiirros kaksikerroksisesta talosta, jossa toinen kerros on merkitty punaisella ovaalilla ja ympyrällä, mahdollisesti purettavaa seinää osoittaen.

Minulla on vanhoja piirustuksia, jotka yritän skannata, jotta se voisi auttaa...

Kiitos etukäteen!

Ystävällisin terveisin,
Jonas.

Se mitä sinun snickare sanoo, pitää kyllä paikkansa, mutta sitä ei voi vielä varmasti sanoa. Tarkistan piirustuksesi, jos voit saada ne ylös.

• Tykkään
JKvint
  • Laddar…
se on hyvin harvoja kataloogitaloja, jotka rakennetaan kantavilla seinillä sillä tavalla? Kaikki jotta voidaan tehdä erilaisia huonejakoja samassa moduulissa niin sanotusti.

• Tykkään
JKvint
  • Laddar…
Kuten muut mainitsevat, yllättäisi minua, jos kyseessä olisi kantava rakenne yläkerrassa 1½-kerroksisessa talossa.

Yksinkertainen tapa testata (mikä ei kuitenkaan ole 100% varma) ja jos se on puurakenne, on tehdä aukko tukin kohdalle ja aloittaa tukin sahaaminen (kaarisahalla). Jos saha hieman tukin puolenvälin jälkeen juuttuu kiinni kunnolla, seinällä on painoa ja se on kantava (jotakin). Jos saha juuttuu kiinni, sinun on asennettava tukki sivulle ja yritettävä irrottaa saha...
Vain varoituksen sana, jos on pienintäkään epäilystä siitä, että kyseessä voi olla kantava rakenne, sinun on otettava rakennesuunnittelija paikalle ennen seinän purkamista tai tukin sahaamista (tai muokkaamista)!

• Tykkään
JKvint
  • Laddar…
Kiitos vastauksista!
Yritän skannata työpaikan piirustukset!
Palaan pian asiaan!
Ystävällisin terveisin, Jonas

Voitko mitata seinän paksuuden?

Hei!

Anteeksi, että se on kestänyt näin kauan...

Nyt olen saanut skannattua piirustukset, jotka minulla on ainakin!

Mitä voin lukea, on vaikea nähdä, ovatko ne kantavia vai eivät!
Seinä on noin 6-8 cm paksu.

Kiitos etukäteen!

Pohjapiirros 1975 rakennetusta 1,5-kerroksisesta talosta, 108 m². Sisältää huoneita kuten olohuone, keittiö, kylpyhuone ja kaksi makuuhuonetta.

Pohjapiirros rakennuksesta, jossa on ympyröity seinä, mahdollisesti kantava. Mukana merkintöjä huoneista kuten allrum ja sovrum.

Rakennuspiirros, joka näyttää poikkileikkauksen rakennuksesta, kattokulma 45°, korkeus 2,40 m. Mekaaninen ilmanvaihto mainittu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.