Hei! Olen parhaillaan remontoimassa huonetta asunnossani ja olen epävarma siitä, miten parhaiten edetä tämän seinän kanssa (katso kuva). Se on betoniseinä, jossa oli aiemmin tapetti, mutta nyt olen ottanut suurimman osan pois.

Harkitsen yrittäväni äänieristää hieman, koska naapuriasunnosta kuuluu melko paljon ääntä. Huone on kuitenkin melko pieni, joten pelkään, että se laajenee liikaa.

Olen kuullut kahdesta vaihtoehdosta:
  1. Asettaa runkoja eristyksellä (esim. mineraalivillalla) ja yksi tai kaksi kerrosta kipsiä.
  2. Laittaa kaksi kerrosta kipsiä suoraan seinään (Green Glue tai vastaavaa väliin?).

Samalla mietin, onko se edes sen arvoista näin pienessä huoneessa? Onko parempi vain tasoittaa seinä ja laittaa remonttitapetti sen sijaan?

Mitä te kokeneet kirvesmiehet suosittelisitte tässä tapauksessa? Onko muita ratkaisuja, joita minun kannattaa harkita, jotka eivät laajenna liikaa mutta kuitenkin vaimentavat ääntä jonkin verran?

Kiitos etukäteen kaikista neuvoista!

• Betoniseinän osa, josta on poistettu tapetti, näkyy osittain paljaana ja epätasaisena.
  • Vanha betoniseinä, jolta on poistettu suurin osa tapetista. Seinän pinnassa näkyy paljaita kohtia ja halkeamia, valmisteltu mahdollista remonttia varten.
  • Betoniseinä, josta on poistettu suurin osa tapetista; seinän reunat ja kulma näkyvät selvästi vaurioituneina ja maali osittain irronneena.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.