Olen poistanut ikkunan, jonka leveys on noin 1200, ja aion asentaa oviaukkoon 1400 olevan parvekkeen oven!
Kun aloin purkaa seinää, odotin löytäväni julkisivun, eristyksen, koolaukset ja sitten levyt kuten "tavallisesti" (ei kaikkia kerroksia, mutta ymmärrätte varmasti). Sen sijaan kohtaan kolme erilaista julkisivua (olettavat, että ne on vain naulattu uudet vanhoihin).
Ja viimeinen kerros/lähin sisäkerros on massiivisia vaakasuoria "puukoolauksia", jotka ovat päällekkäin ja muodostavat massiivisen puuseinän noin 80x120 (on sekoitettua puuta).
Onko tämä jotain, mitä tehtiin menneinä aikoina? Vai pitäisikö minun harkita asia uudelleen ja pitää seinää kantavana, ja sillä tarkoitan, että olisi tyhmää leventää viimeistä 200/poistaa kaikkea massiivipuuta ikkunan alta.
TALO on rakennettu vuonna 1942.
Vanhan fasadin päällä on uusi julkisivu tuulensuojapaperilla ja eristyksellä.
En nähnyt diffuusioesteen kerrosta...