2 027 lukukertaa ·
10 vastausta
2k lukukertaa
10 vastausta
Onko tämä mahdollista *bild*
Hei kaikille, olen hyvin uusi remontoinnissa ja olen päättänyt remontoida tämän tilan asunnoksi. Olen hieman aikatauluoptimisti ja toivoin voivani tehdä tämän noin 5 kuukaudessa osa-aikaisesti.
Tarvitaan suihku asennettavaksi, koska siellä on vain tavallinen WC, keittiö, maalata seinät ja vaihtaa lattiat. Uudelleenasentaa ilmanvaihto, sähkö ja vesiputket (tätä en tee itse).
Olenko täysin hakoteillä, kuinka kauan tämä voisi kestää ja olenko ottanut liian suuren haasteen, kun olen uusi rakennusalalla?

Tarvitaan suihku asennettavaksi, koska siellä on vain tavallinen WC, keittiö, maalata seinät ja vaihtaa lattiat. Uudelleenasentaa ilmanvaihto, sähkö ja vesiputket (tätä en tee itse).
Olenko täysin hakoteillä, kuinka kauan tämä voisi kestää ja olenko ottanut liian suuren haasteen, kun olen uusi rakennusalalla?

Onko tila todella hyväksytty asunnoksi? Huomioiden ilmanvaihdon se näyttää toimistolta... Tarkista ensin kiinteistönomistajalta, mitä voit tehdä. Konttoritiloissa ei saa asua.
Lattian asentaminen käy nopeasti, samoin maalaaminen, jos alusta on kunnossa. Keittiöön kaappien asentaminen sujuu myös nopeasti. Kaakelien asennus, työtason kunnostus ja uuden alakaton rakentaminen vievät enemmän aikaa.
Eniten aikaa vie, jos tarvitsee remontoida kylpyhuone perusteellisesti uudella kaadolla, uusilla viemäreillä ja vastaavilla. Samoin viemärin ja veden uudelleen vetäminen keittiöön vie aikaa ja on hankalaa.
Suurin ongelma on, että et voi aloittaa lattian asennusta, maalausta ja keittiön rakentamista ennen kuin ilmanvaihto, viemärit, kylpyhuone ja sähkötyöt on korjattu. Onko sinulla hyviä kontakteja alalta, jotka voivat aloittaa heti, vai joudutko etsimään urakoitsijoita, pyytämään tarjouksia ja vastaavaa?
Varaudu siihen, että sinun täytyy ostaa paljon maalaustarvikkeita, uppopyörösaha, katkaisusaha, pistosaha, ruuvinväännin, porakone ja valtavasti muita työkaluja. Älä missään nimessä säästä, jos haluat hyvän lopputuloksen ja että työ sujuu nopeasti.
Onko realistista hoitaa se viidessä kuukaudessa? Kyllä, jos saat hieman apua perheeltä/kaverilta jne., se ei ole mahdotonta, mutta aikataulu on selvästi tiukka. Varaudu siihen, että jokin osa-alue tulee viemään käsittämättömän kauan. Ja varaudu siihen, että alat kyllästyä hommaan jossain vaiheessa, sillä kova remontointityö kuluttaa sekä kehoa että mieltä.
Eniten aikaa vie, jos tarvitsee remontoida kylpyhuone perusteellisesti uudella kaadolla, uusilla viemäreillä ja vastaavilla. Samoin viemärin ja veden uudelleen vetäminen keittiöön vie aikaa ja on hankalaa.
Suurin ongelma on, että et voi aloittaa lattian asennusta, maalausta ja keittiön rakentamista ennen kuin ilmanvaihto, viemärit, kylpyhuone ja sähkötyöt on korjattu. Onko sinulla hyviä kontakteja alalta, jotka voivat aloittaa heti, vai joudutko etsimään urakoitsijoita, pyytämään tarjouksia ja vastaavaa?
Varaudu siihen, että sinun täytyy ostaa paljon maalaustarvikkeita, uppopyörösaha, katkaisusaha, pistosaha, ruuvinväännin, porakone ja valtavasti muita työkaluja. Älä missään nimessä säästä, jos haluat hyvän lopputuloksen ja että työ sujuu nopeasti.
Onko realistista hoitaa se viidessä kuukaudessa? Kyllä, jos saat hieman apua perheeltä/kaverilta jne., se ei ole mahdotonta, mutta aikataulu on selvästi tiukka. Varaudu siihen, että jokin osa-alue tulee viemään käsittämättömän kauan. Ja varaudu siihen, että alat kyllästyä hommaan jossain vaiheessa, sillä kova remontointityö kuluttaa sekä kehoa että mieltä.
Kiitos hyvästä vastauksesta Dr Fozz!
Keittiö, työtasot, kaakelit eivät ole ongelma, sillä minulla on paljon ystäviä alalla. Oletan, että minun täytyy palkata joku hoitamaan viemäri.
Ilmastointi, viemäri, mahdollinen sähkö keittiöön ja veden, viemärin veto ovat ne, jotka huolestuttavat minua, jos minun täytyy palkata joku näitä tekemään, mitä se voisi maksaa?
Ajatus on kuitenkin se, että haluan voida tienata sillä.
Keittiö, työtasot, kaakelit eivät ole ongelma, sillä minulla on paljon ystäviä alalla. Oletan, että minun täytyy palkata joku hoitamaan viemäri.
Ilmastointi, viemäri, mahdollinen sähkö keittiöön ja veden, viemärin veto ovat ne, jotka huolestuttavat minua, jos minun täytyy palkata joku näitä tekemään, mitä se voisi maksaa?
Ajatus on kuitenkin se, että haluan voida tienata sillä.
Aloita nykyisen pohjaratkaisun ja suunnitellun pohjaratkaisun esittämisellä mahdollisimman yksityiskohtaisesti, jotta voit saada tarkemman vastauksen, tällä hetkellä on vaikea sanoa, maksaisiko se 20' vai 200'.
Esimerkiksi vedä 2 m viemäriä keittiökaapiston alle olemassa olevaan viemäriin, se maksaa muutaman sata euroa ja on helppo tehdä itse. Lattian piikkaaminen viemärin vetämiseksi on tosi kallista ja monimutkaista.
Mitä löytyy esimerkiksi alakaton alta, pitäisitkö sen vai laitatko kokonaan uuden sisäkaton vai...?
Esimerkiksi vedä 2 m viemäriä keittiökaapiston alle olemassa olevaan viemäriin, se maksaa muutaman sata euroa ja on helppo tehdä itse. Lattian piikkaaminen viemärin vetämiseksi on tosi kallista ja monimutkaista.
Mitä löytyy esimerkiksi alakaton alta, pitäisitkö sen vai laitatko kokonaan uuden sisäkaton vai...?
Ongelma on se, että putkimies, sähkömies, laatoittaja jne. on saatava sinne oikeassa järjestyksessä. Jos sinulla ei ole erityisiä kykyjä, voi odotusaika kullekin käsityöläiselle olla useita kuukausia. Älä unohda myöskään, että viidestä kuukaudestasi yksi on jo mennyt; loma alkaa nyt.
Olen kuullut sellaisesta, joka kunnosti mitään omistamatta upotussahaa.Dr Fozz sanoi:
Vitsi sikseen, tietysti tarvitaan joitain työkaluja, mutta sänksågin ostaminen remonttia varten on mielestäni liioittelua.
Ehkä ei ole aiemmin tullut ilmi, mutta olen kiinnostunut tilasta ja vasta tänään olen nähnyt sen oikeasti. Olin hieman pettynyt WC:hen, se oli hirvittävän pieni ja suihkun asentaminen voi olla valtava projekti. Minun on purettava seiniä ja asennettava uusia, katso liitetyt kuvat ja kertokaa mitä mieltä olette?
Toinen huoleni on katto ja ilmanvaihto, tähän minun täytyy rakentaa jotain tyylikästä.
Positiivista oli, että siellä on jo pieni keittiö, jossa on vesi ja sähkö, mutta ei siinä paikassa missä olisin toivonut. Katsokaa kuvia ja kertokaa mitä ajattelette?

Toinen huoleni on katto ja ilmanvaihto, tähän minun täytyy rakentaa jotain tyylikästä.
Positiivista oli, että siellä on jo pieni keittiö, jossa on vesi ja sähkö, mutta ei siinä paikassa missä olisin toivonut. Katsokaa kuvia ja kertokaa mitä ajattelette?

Väliseinien siirtäminen tai asentaminen, jos ne eivät ole kantavia, ei välttämättä ole mikään valtava projekti. Kuitenkin sinulla näyttää olevan "slitz" vessan ja pesualtaan välissä, jossa mahdollisesti/todennäköisesti on viemäriputket. Sellaisten siirtäminen on luultavasti melko vaikeaa, mikä kannattaa ottaa huomioon, jos alat miettiä pohjapiirrosta.MrS sanoi:
Kyllä, todennäköisesti.MrS sanoi:
Toimiston vaihtaminen asunnoksi vaatii rakennusluvan. Ja silloin koko asunnon on täytettävä nykyiset esteettömyysvaatimukset. Pienin hyväksytty wc/suihku-tila on periaatteessa kooltaan 1,7 x 1,9 metriä.
Kaikkien oviaukkojen on oltava pyörätuolille sopivia. Keittiössä on oltava tilaa pyörätuolille. Makuuhuone tai erillinen osa makuutilana on oltava.
Sitten tulevat rakennuslupa maksut ja kustannukset KV ja mahdollinen rakennusvirhevakuutus ja valmiusvakuutus. Vakuutuksista en ole varma, kun kyseessä on liiketila kerrostalossa.
Klikkaa tästä vastataksesi