Hei, harkitsemme seinän poistamista olohuoneen ja ruokailuhuoneen väliltä. Tällä hetkellä siinä on avaus liukuovilla. Olen liittänyt alkuperäiset piirustukset. Miten näen, onko seinä kantava?

• Alkuperäinen pohjapiirustus, joka osoittaa seinän sijainnin olohuoneen ja ruokailutilan välillä, merkitty nuolella mahdollisia kantavuusmuutoksia varten.
B BrommaBo sanoi:
Hei, olemme harkitsemassa seinän poistamista olohuoneen ja ruokailuhuoneen väliltä.
Tällä hetkellä siinä on aukko liukuovilla. Olen liittänyt alkuperäisen piirustuksen. Miten voin nähdä, onko seinä kantava?
Ei ole aina niin helppoa.
Mutta jos kyseessä on tavallinen puutalo, ei yläkertaa ja kattoristikot menevät samalla suunnalla kuin seinä, se on melko epätodennäköistä.

klaskarlsson klaskarlsson sanoi:
Se ei ole aina niin helppoa.
Mutta jos kyseessä on tavallinen puutalo, ei yläkertaa ja kattoristikot menevät samaan suuntaan kuin seinä, niin se on melko epätodennäköistä.
Kiitos, siellä on vintti ja kattoristikot menevät samaan suuntaan kuin seinä.

Seinä voi kuitenkin tukea ulkoseinää.

Centano Centano sanoi:
Seinä voi kuitenkin olla tukena ulkoseinälle.
Joo, mitään ei oikeastaan voida sulkea pois. Erityisesti jos on kyseessä vanha talo, jossa on aiempia uudelleenrakennuksia.

Mutta se olisi outo rakenne, jos se on tavallinen puutalo.

Siellä yleensä tehdään kattotuolit + ulkoseinät, jotka ovat kantavia elementtejä. Joskus voi olla tarpeen kantava sisäseinä, mutta se kulkee sitten pitkin taloa.

Se näyttää olevan talo Tukholman kaupungin pikkutalovirastosta. Rakennusvuosi 1936 tarkoittaisi näissä taloissa kehysrakennetta, ei lankkua, joten seinän ei pitäisi olla kantava. Tiedätkö, onko sinulla kehysseinät vai lankkuseinät? Oletko tarkistanut Kaupunkirakennusvirastosta, onko heillä lisää piirustuksia?

• Tykkään
BirgitS ja 1 muu
  • Laddar…
Kiitos kaikille, olen nyt alkanut purkaa ja seinä ei ole kantava.

nyt pohdin, pitäisikö minun säilyttää osa yläosasta. Haluan, että se on avoimempi mutta ei kuin suuri huone. Ajattelin säilyttää saman korkeuden kuin kuvassa.

miten te olisitte tehneet?

• Vägg håller på att rivas i ett renoveringsprojekt, synliga reglar och plastskynke. Kandelaber i taket, rum med matbord i bakgrunden.
  • Ruokailutila, jossa on valkoinen pöytä, kaksi puutuolia ja riippuvalaisin ikkunan edessä; näkyy myös seinähylly ja auki liukuovi toiseen huoneeseen.
Oma maku, minusta on viehättävää nähdä, miten vanha talo on muuttunut, ja säästäisin osan siitä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.