Hei,
Aiomme rakentaa noin 350 neliömetrin 1,5-kerroksisen kulmatalon itäiseen Skåneen ja haluamme sen olevan "täysin oikea". Sen tulisi olla energiatehokas, lämmitetty "ekologisella" tavalla (harkitsemme pellettiä), ja jollain tavalla rakennettu tulevaisuutta varten...

Kun katson nykyisiä rakennustekniikoita, voi nopeasti huomata, että maanvarainen laatta, vesikiertoinen lattialämmitys ja seinät kevytbetonista tai Leca-harkkoina ovat suosiossa...

Minulla on pieni epäilys, että rakennusala on hieman hidas omaksumaan uusia tekniikoita/tutkimuksia jne. (ei vain Ruotsissa, Norjassa edelleen 99 % kaikista asunnoista rakennetaan suoralla sähkölämmityksellä), ja ajattelin tarkistaa tältä foorumilta, onko jotain "uutta", mitä minun pitäisi ottaa huomioon...

Olen muun muassa lukenut ecogrundista, jossa lämpöä puhalletaan ilmalämpöpumpulla eristettyyn ryömintätilaan, joka sitten lämmittää eristämätöntä lattiarakennetta.

Näen myös, että myydään teräsrunkoja, voiko talonsa rakentaa teräsrungolla? Onko se hyvää, halpaa, tyhmää jne.?

Onko sinulla hyviä "perus"vinkkejä sellaiselle, joka ei osaa, mutta haluaa kovasti?

A

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.