Olen kyllä löytänyt 1200x800, 5150 ja 4100 biltemasta, mutta ne ovat vähän heikkoja, haluaisin mieluummin 6150 tai 6100. Mielellään myös hieman suurempi LxB. Tarkoitus käyttää sitä yhdistettynä aita-ritilänä, ja toivoisin, että se ei taivu kuormituksessa.

Onko puolikas-, kolmasosa- tai neljäsosa-osa vahvistusverkkoa saatavilla?
Kuka sitä myy?

Joko jos sinulla on jokin rakennusfirma naapurustossa, heillä on yleensä jonkin verran romunpaloja, joita voi saada pullapussia vastaan. Tai sitten hieman paremmin varustellut rakennustarvikeliikkeet, kuten Optimera (jonka kanssa minulla on hyviä kokemuksia), joilla voisi olla tai jotka saattavat suostua jakamaan palan.

Ristikko tulee olemaan noin 7x1,5 metriä. Sitten minun täytyy pystyä kuljettamaan harjateräkset "galv-firmaan" ja takaisin tavallisella farmariautolla. Joten jäännöspalat eivät ole realistinen vaihtoehto.

Aiotko galvanoida armeringsverkkoja?

Minäkään en oikein ymmärrä miksi kysyt. Eikö ole vain niin, että leikkaat verkot haluamaasi muotoon?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Larse55
  • Laddar…
Erään sukulaisen naapuri on asentanut todella vankat raudoitustangot, varmaan noin 40mm halkaisijaltaan, verkoksi (oletan, että hän on hitsannut itse). Siihen minä panostaisin, jos olisin sinä, ehkä en ihan niin paksuja, mutta ostaisin kuitenkin raudat ja rakentaisin verkon itse.

injonil sanoi:
Aiotko sinkitä raudoitusverkkoa?
Tietenkin ne pitää sinkitä! Ruoste on todella rumaa ja näyttää aina nuhjuiselta. Olen saanut puhelimessa hinta-arvion 500-1000kr +alv kuumasinkityksestä. Kannattaa jokaikinen penni!

injonil sanoi:
En ymmärrä miksi kysyt. Eikö ole vain leikattava verkot haluamaasi muotoon?
Antaa rakennustarvikeliikkeen leikata ne mittoihin, suorilla kulmilla kulmissa ja sopivalla toleranssilla, kuulostaa erittäin kalliilta... Minulla ei ole käytössä vetokoukullista autoa tai perävaunua, joten molemmat pitäisi vuokrata, jos aion kuljettaa koko verkot kotiin.

On yksinkertaisesti helpointa, jos on valmiita pieniä paloja ostettavissa.

Käyttämällä kulmahiomakonetta voit helposti katkaista itse. Jos se täytyy tehdä rautakaupassa verkkojen saamiseksi autoon, ehkä akkukäyttöinen kulmahiomakone toimii.

6mm leikkaat pulttisaksilla, 8mm voi myös leikata mutta 10mm silloin se alkaa olla raskasta.

Miettisin hetken ennen kuin käytän kulmahiomakonetta rakennusliikkeessä, kuumat työt ja kipinät... ottaisin mieluummin puukkosahan, pulttisakset tai mahdollisesti kaarisahan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.