Värivärjätoimittajamme sanoo ehdottomasti, että pelti on diffuusiotiivis materiaali, eli ei höyryä läpäisevä. Jos pelti on sitten päällystetty plastisolilla, sen pitäisi olla melkein "vieläkin tiiviimpi" – kyllä ymmärrätte, mitä tarkoitan :)

Onko joku, joka haluaa kyseenalaistaa tämän väitteen!?
 
Flygsteward sanoi:
Joku, joka haluaa vastustaa tätä väitettä!?
Ei! ;) Olen samaa mieltä toimittajasi kanssa. :D
 
Tiiviisti-tiiviisti ;D ;D ;D
 
Joten silloin ei siis pitäisi maalata peltikattoa (tai julkisivua), koska saa kaksinkertaisen vedeneristyksen :o
 
Kaksoistiivisteitä tulee välttää, kun välissä voi olla jotain, mikä voi mädätä tai homehtua. Jos aiot vain maalata sen muovilla eristetyn pellin päälle, en näe siinä esteitä, kunhan käytät maalia, jota valmistaja voi suositella - muuten on riski, että maali hilseilee.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.