Olen juuri saanut autotallin oven asennettua ja siinä on noin 3 cm ero korkeimman ja matalimman pisteen välillä. Minun täytyy tasoittaa noin 5 mm − 3,5 mm korkeus/matala piste, mutta nyt lämpötila alkaa laskea kohti 0 astetta ja mahdollisesti sen alle öisin. Onko olemassa mitään lattiatasoitetta, joka pystyy kovettumaan näissä lämpötiloissa, vai täytyykö minun yrittää rakentaa ympärille ja käyttää lämpöpuhallinta, kunnes se kovettuu valmiiksi?
Ajattelin kuten sanottu tasoittaa kynnyksen valutasoitteella ja sitten käyttää jäykempää tasoitetta melko terävän kallistuksen tekemiseen molempiin suuntiin, mutta sen kallistuksen voin tehdä ensi keväänä/kesänä, koska sillä ei ole kiirettä. Sen sijaan kynnys on saatava kuntoon ennen kuin lumi tulee.
Olen ajatellut tehdä saman, mutta omalta osaltani odotan kevääseen. En ole tarkistanut, mitä massoja weberillä on, mutta ajatukseni oli ostaa finja 560, joka on tarkoitettu ulkokäyttöön ja se tulee levittää vähintään 10 plusasteessa (alustava materiaali tulee olla vähintään kymmenen asteessa). Finja 560 kestää kävellä 1-2 tunnin jälkeen. Toisin sanoen, jos levittää aamupäivällä, sen pitäisi olla kunnossa iltaan mennessä. Jos niin käy, voi aina laittaa eristelevyn päälle pitääkseen vähän lämpöä.
Edit: ajatukseni on korjata kaltevuus, kun se alkaa kovettua.
Taitaa olla vähän tiukkaa kuitenkin. Mutta aion kokeilla peittää sisäänkäynnin muovilla ja sitten käyttää lämpöpuhallinta ja yrittää saada lämpötila noin 15-20 asteeseen jatkuvasti, niin että se voi olla paikoillaan 2-3 päivää, kunnes se on kovettunut.
Kaltevuuden tasoitan myöhemmin ensi vuonna. Mutta täytyy saada kynnys paikoilleen, jotta se on tiivis talveksi. Muuten sinne puhkuu sisään paljon lunta kohdista, joissa aukko on suurin (3.5cm).