É
Onko olemassa jotain muovimaisen kaltaista, jonka voi suihkuttaa kuin liimaa ja sitten se kovettuu? Samanlainen määrä ja ratkaisu kuin patruunassa, jota käytetään tiivistepistoolissa. Sitten siihen pitäisi pystyä ruuvaamaan ruuveja, kun se on kovetettu.

Tai jos on olemassa jotain parempaa kuin muovia, joka kovettuu.

Minulla on vanha kasvihuone, johon olen vaihtanut muovilevyt. Esimerkiksi katon kaltevat levyt pysyivät paikallaan metallikiskojen avulla, jotka oli ruuvattu onttoihin muovisaumoihin. Nämä ovat nyt murentuneet, joten tarvitsisin jonkinlaisen massan, jotta minulla olisi jotain, mihin ruuvata uudelleen.

É
Muovi ei ehkä kuulosta täysin optimaaliselta ruuvattavaksi, mutta niin se toimi aiemmin, kun se lisäksi oli ontto:

Muovilevyn kulma, johon on kiinnitetty ruuveilla rikkoutunut muoviosa. Muovissa on halkeama ja se näyttää ontolta sisältä.

É ÉlPontus sanoi:
Muovi ei ehkä kuulosta täysin optimaaliselta ruuvata siihen, mutta näin se toimi aiemmin kun se oli lisäksi ontto:

[kuva]
Olen täyttänyt reiät PL400:llä, joihin sitten ruuvasin, mutta se ei kestäisi paljoa painoa, joten vaikea sanoa, toimisiko se sinulle.

É
En usko, että se on kovin paljon painoa, mutta en tiedä. Se pysyy melko hyvin paikallaan ilman ruuveja, mutta liukuu joskus alas ja ajattelen, että se tulee pahenemaan lumen myötä.

PL400 on käynyt mielessäni, mutta olen sitten unohtanut sen... Luulin mahdollisesti, että se ei kovetu niin, että ruuvit pysyisivät paikallaan, mutta ehkä se on väärin.

Pistä stoppi alaosaan, niin ne eivät liu'u, mielikuvitus saa päättää minkälaista stoåå.

É
J jonaserik sanoi:
Laita pysäytin alareunaan niin että ne eivät liu'u, mielikuvitus voi auttaa keksimään mitä käyttää sinne.
Joo, se on totta, voisi kiinnittää pienen metallilevyn pystytukiin, jotka ovat alumiinia, ja että levy nousee sentin ja pitää vaakasuuntaisen kiskon paikoillaan sen sijaan. Tulee kestävämpi kuin muoviruuvit. Pitää miettiä sitä!
Sitten jotain muovia reikien siistimiseksi tarvitaan kuitenkin ulkonäön vuoksi.

• Tykkään
1
  • Laddar…
É
Z Zachtionman sanoi:
Tec7 on eräänlainen yleistuote, joka sekä liimaa että pitää lähes kaikessa. Löytyy useimmista rakennusliikkeistä tai clas ohlson ym :)

[linkki]
Onko ominaisuuksissa eroa sen ja PL400:n välillä vai ovatko ne samanarvoisia?

PL 400 puree hyvin, mutta kovettuu kivikovaksi, joten se ei ehkä ole hyvä muoville, joka liikkuu. Voisin kuvitella, että silikoni, joka kestää 100 °C, olisi parempi.

Sugru on maagista. Kuitenkin suhteellisen tuntematonta Ruotsissa.

Biltemas multibond tarttuu melkein mihin tahansa ja kovettuu vahvaksi ja kestäväksi materiaaliksi. Olen korjannut sillä pyöränvalon kiinnityksen useita vuosia sitten, ja se pitää yhä, vaikka onkin auringossa ja sateessa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.