Hei,
Olen asentamassa julkisivunumeroita ja haluan välttyä poraamasta tarpeettoman paksuja reikiä julkisivuun, ruuvien täytyy olla 120 mm pitkiä (ehkä 100 mm voi toimia).

Etsin 6 mm paksuja proppuja, eli 6x120. Mutta löydän vain 8 mm ja sitä suurempia.

Julkisivu on rapattua tiiltä. Mietin vähän naulaproppeja, mutta suurin osa löytämistäni on sisäkäyttöön, ja mieluummin ruuvaan kuin naputtelen, koska pelkään, että julkisivunumero muuten särkyy (muovia).

Onko neuvoja?

Tulpat eivät saa olla yhtä pitkiä kuin ruuvi, ja lisäksi osa ruuvista menee läpi siitä, mitä kiinnität.

Vain tarkistamassa, mitkä ovat numerot jotka aiot kiinnittää julkisivuun? Tuntuu hieman liioittelulta käyttää 120 mm ruuveja. Tai kuinka paksu on rappauskerros?

Vain jotta et mene tiilen läpi ja päädy ilmarakoon taakse. Jos kyseessä on tavalliset yksinkertaiset numerot, niin luultavasti riittää maksimissaan 60 mm ruuvi. Mutta voi olla, että kyseessä on isot / painavat tavarat.

Hei, ne ovat itse valmistettuja numeroita muovista valaistuksella, 65 cm korkeita, painavat noin 700 g kappale.

Haluan että ne ovat 4 cm etäisyydellä julkisivusta, niin että ne näyttävät leijuvilta.

Siksi olen laskenut ruuvin pituuden näin:
4 cm tiileen, 2-3 cm rappaus, 4 cm etäisyys, 1 cm paksuus julkisivun numerosta (koska se on vahvistettu ruuvinreikien ympärillä).

Joten tulpan täytyy olla 80 mm pitkä ja itse ruuvin tulee olla pidempi, noin 120 mm, etäisyyden ja materiaalin paksuuden vuoksi.

• Tykkään
olofh
  • Laddar…
Mutta pluggen tarvitsee vain kiinnittää tiileen

R ravve007 sanoi:
Hei, ne ovat itsetehdyt muovinumerot valaistuksella, 65 cm korkeita, painavat noin 700 g kappale.
Haluan mielelläni ne 4 cm etäisyydellä julkisivusta, jotta ne näyttävät leijuvilta.

Siksi olen laskenut ruuvin pituuden näin:
4 cm tiileen, 2-3 cm rappaus, 4 cm etäisyys, 1 cm julkisivunumeron paksuus (koska se on vahvistettu ruuvinreikien ympärillä).

Joten tulpan täytyy olla 80 mm pitkä ja itse ruuvin tulee olla pidempi, noin 120 mm, etäisyyden ja materiaalin paksuuden vuoksi.
Hienoa! Luulen, että riittää noin 50 mm tulppa. Voi ostaa tulpat ja ruuvit yksittäin/ irtopainona esim. hornbachista/ bauhausista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.