Vaurioitunut seinä, jossa näkyy reikä ja huonosti kiinnitetty ikkunalauta. Edessä on koriste-esine ja sekalaista tavaraa.
Hei!
Huoneistossa, johon muutin, huomasin, että yksi ikkunalauta roikkui vähän vinossa. Tarkistin ja huomasin pian, että ikkunalauta (graniittilevy) oli asennettu seinään, jossa oli vain yksi kipsilevy (yksinkertainen kipsilevyseinä) ilman mitään vahvistusta (playwood, ruuvattu kiskoihin, OSB) takana. Täysin arvoton rakenne, riittää että nojataan siihen vähän, tai että uteliaat lapset roikkuvat siellä, niin se irtoaa ja aiheuttaa suuria reikiä seinään.
Onko tämä tapa rakentaa standardi?
Onko teillä vinkkejä toimenpiteisiin?, täytyyhän se vahvistaa takaa. Minulla on ratkaisu, jota olen ajatellut, mutta kuulisin mielelläni lisää ideoita.
//Jack

L
Uusi vai vanha talo ??? Uudistettu vai alkuperäinen ??

Rakennettu 2008

L Liteavvarje sanoi:
Uusi vai vanha talo ??? Juuri remontoitu vai alkuperäinen ??
Rakennettu 2008. Alkuperäinen.

tommib
Se kuulostaa täysin väärältä. Ei kipsiin asenneta mitään muuta kuin ehkä jokin yksittäinen taulu. Ikkunapenkkien täytyy ehdottomasti olla kiinnitettynä koolauksiin.

L
Vuokra-asunto vai omistusasunto
Vuokra-asunto vuokranantajan ongelma,
Omistusasunto sinun ongelma, tiedätkö kuka on tehnyt sen, ei taida olla väliä kuka on tehnyt sen, sellaiset viat tulevat bonuksena oston yhteydessä
Kiinnittää se uudelleen, poraa syvälle seinään 2 reikää jokaisessa konsolissa (ehkä täytyy porata uudet reiät konsolissa), pitkät ruuvit ja tulpat, ja jonkinlainen puunpala etäisyyttä varten seinään

tommib
Miten tarkoitit nyt pitkien ruuvi/tulppa kanssa? Siitä ei ole yhtään apua, jos ainoa mikä on siellä on kipsilevy. Jos ei voi kiinnittää konsolseja seinäkoolinkeihin, ainoa järkevä ratkaisu on irrottaa pintamateriaali ja lyhentää.

• Tykkään
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Molypluggi kestää paljon. Sen pitäisi toimia.
Mutta parasta olisi, jos voit siirtää konsolit niin, että ruuvaat suoraan palkkiin.

tommib
Mollypluggi kestää jonkin verran, mutta ei ikkunalaudalle. Mieti vääntömomenttia, joka syntyy, kun joku roikkuu siinä tai nojaa siihen.

Molly ei ole vahvempi kuin levy, johon se on kiinnitetty. Jos se olisi kaksoiskipsi, niin ehkä, mutta ei koskaan yksikipsillä. En olisi laittanut mollya kaksoiskipsiinkään.

• Tykkään
Pagno
  • Laddar…
tommib tommib sanoi:
Kuulostaa todella väärältä. Kipsilevyyn ei kiinnitetä mitään muuta kuin jokunen taulu. Ikkunalautojen tulee ehdottomasti olla kiinni koolauksissa.
Täsmälleen sama ajatus

L Liteavvarje sanoi:
Vuokra-asunto tai omistusasunto
Vuokra-asunto vuokranantajan ongelma,
Omistusasunto sinun ongelmasi, tiedätkö kuka sen on tehnyt, ei luultavasti väliä kuka sen on tehnyt, tällaiset virheet tulevat mukaan bonuksena oston yhteydessä
Korjata sen uudelleen, poraa syvälle seinään 2 reikää jokaiselle konsolille (ehkä täytyy porata uusia reikiä konsoliin), pitkät ruuvit ja tulpat, ja jonkinlainen puupala distanssiksi seinän taakse
Ymmärrän, että tällainen kuuluu minun tutkintavastuuun, ja mainitsin asiasta itse asiassa jo asuntonäytössä. He eivät tietenkään tienneet mitään... Tiedän, että pystyn hoitamaan tämän, joten se ei ole oikeastaan isompi ongelma. MUTTA, olen purkutyöammattilainen, mutta en rakennusalan osaaja... Haluaisin tietää, rakennetaanko todella näin, vai voisiko tätä kutsua fuskausrakennukseksi? En koskaan laittaisi televisiota seinälle esim. Ja vinkkejä ratkaisuun kiitos
// Jack

hantverkare1 hantverkare1 sanoi:
Molyplugi kestää melko paljon. Pitäisi toimia. Mutta paras on, jos voit siirtää kannattimia niin, että ruuvaat kiinni runkoon.
Graniittilevy oli kiinnitetty molyplugilla. Minun johtopäätökseni on, että se ei kestä.

J jackolako sanoi:
Graniittilevy oli kiinnitetty molly-tulpoilla. Oma päätelmäni on, että se ei pidä
Jos siirrän konsolit, minun on porattava uusia reikiä levyyn, ei suurempia ongelmia mutta minun on silti korjattava seinä ja ajattelin sitten, että leikkaan auki, laitan vaneria vahvikkeeksi taakse ja sitten asennan kaiken uudelleen...

tommib tommib sanoi:
Kuulostaa täysin väärältä. Kipsiin ei asenneta mitään muuta kuin jokunen taulu. Ikkunalautojen pitää ehdottomasti kiinnittyä koolinkeihin.
Täysin samaa mieltä kanssasi

L Liteavvarje sanoi:
Vuokra-asunto tai omistusasunto
Vuokra-asunto on vuokranantajan ongelma,
Omistusasunto on sinun ongelmasi, tiedätkö kuka sen on tehnyt, ei kai sillä ole väliä kuka sen on tehnyt, tällaiset viat tulevat bonuksena oston yhteydessä
Kiinnittääksesi sen uudelleen, poraa syvälle seinään, 2 reikää jokaista konsolia kohden (saattaa olla tarpeen porata uudet reiät konsoliin), pitkät ruuvit ja tulpat, ja jonkinlainen puupalikka etäisyydeksi seinään
Ei tarvitse porata enempää kuin 12 mm niin olen läpäissyt kipsilevyn, johon kaikki on kiinnitetty. Tarkoitatko, että minun pitäisi porata suoraan julkisivun läpi vai? Luulenpa, että saisin kuulla yhdistykseltä yhtä sun toista silloin...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.