9 599 lukukertaa ·
42 vastausta
10k lukukertaa
42 vastausta
Onko normaalia asentaa ikkunalauta (graniittilevy) yksinkertaiselle kipsiseinälle (vain 1 kerros kipsiä)?

Hei!
Huoneistossa, johon muutin, huomasin, että yksi ikkunalauta roikkui vähän vinossa. Tarkistin ja huomasin pian, että ikkunalauta (graniittilevy) oli asennettu seinään, jossa oli vain yksi kipsilevy (yksinkertainen kipsilevyseinä) ilman mitään vahvistusta (playwood, ruuvattu kiskoihin, OSB) takana. Täysin arvoton rakenne, riittää että nojataan siihen vähän, tai että uteliaat lapset roikkuvat siellä, niin se irtoaa ja aiheuttaa suuria reikiä seinään.
Onko tämä tapa rakentaa standardi?
Onko teillä vinkkejä toimenpiteisiin?, täytyyhän se vahvistaa takaa. Minulla on ratkaisu, jota olen ajatellut, mutta kuulisin mielelläni lisää ideoita.
//Jack
Vuokra-asunto vai omistusasunto
Vuokra-asunto vuokranantajan ongelma,
Omistusasunto sinun ongelma, tiedätkö kuka on tehnyt sen, ei taida olla väliä kuka on tehnyt sen, sellaiset viat tulevat bonuksena oston yhteydessä
Kiinnittää se uudelleen, poraa syvälle seinään 2 reikää jokaisessa konsolissa (ehkä täytyy porata uudet reiät konsolissa), pitkät ruuvit ja tulpat, ja jonkinlainen puunpala etäisyyttä varten seinään
Omistusasunto sinun ongelma, tiedätkö kuka on tehnyt sen, ei taida olla väliä kuka on tehnyt sen, sellaiset viat tulevat bonuksena oston yhteydessä
Kiinnittää se uudelleen, poraa syvälle seinään 2 reikää jokaisessa konsolissa (ehkä täytyy porata uudet reiät konsolissa), pitkät ruuvit ja tulpat, ja jonkinlainen puunpala etäisyyttä varten seinään
Miten tarkoitit nyt pitkien ruuvi/tulppa kanssa? Siitä ei ole yhtään apua, jos ainoa mikä on siellä on kipsilevy. Jos ei voi kiinnittää konsolseja seinäkoolinkeihin, ainoa järkevä ratkaisu on irrottaa pintamateriaali ja lyhentää.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Molypluggi kestää paljon. Sen pitäisi toimia.
Mutta parasta olisi, jos voit siirtää konsolit niin, että ruuvaat suoraan palkkiin.
Mutta parasta olisi, jos voit siirtää konsolit niin, että ruuvaat suoraan palkkiin.
Mollypluggi kestää jonkin verran, mutta ei ikkunalaudalle. Mieti vääntömomenttia, joka syntyy, kun joku roikkuu siinä tai nojaa siihen.
Molly ei ole vahvempi kuin levy, johon se on kiinnitetty. Jos se olisi kaksoiskipsi, niin ehkä, mutta ei koskaan yksikipsillä. En olisi laittanut mollya kaksoiskipsiinkään.
Molly ei ole vahvempi kuin levy, johon se on kiinnitetty. Jos se olisi kaksoiskipsi, niin ehkä, mutta ei koskaan yksikipsillä. En olisi laittanut mollya kaksoiskipsiinkään.
Ymmärrän, että tällainen kuuluu minun tutkintavastuuun, ja mainitsin asiasta itse asiassa jo asuntonäytössä. He eivät tietenkään tienneet mitään... Tiedän, että pystyn hoitamaan tämän, joten se ei ole oikeastaan isompi ongelma. MUTTA, olen purkutyöammattilainen, mutta en rakennusalan osaaja... Haluaisin tietää, rakennetaanko todella näin, vai voisiko tätä kutsua fuskausrakennukseksi? En koskaan laittaisi televisiota seinälle esim. Ja vinkkejä ratkaisuun kiitosL Liteavvarje sanoi:Vuokra-asunto tai omistusasunto
Omistusasunto sinun ongelmasi, tiedätkö kuka sen on tehnyt, ei luultavasti väliä kuka sen on tehnyt, tällaiset virheet tulevat mukaan bonuksena oston yhteydessä
Korjata sen uudelleen, poraa syvälle seinään 2 reikää jokaiselle konsolille (ehkä täytyy porata uusia reikiä konsoliin), pitkät ruuvit ja tulpat, ja jonkinlainen puupala distanssiksi seinän taakse
// Jack
Jos siirrän konsolit, minun on porattava uusia reikiä levyyn, ei suurempia ongelmia mutta minun on silti korjattava seinä ja ajattelin sitten, että leikkaan auki, laitan vaneria vahvikkeeksi taakse ja sitten asennan kaiken uudelleen...J jackolako sanoi:
Ei tarvitse porata enempää kuin 12 mm niin olen läpäissyt kipsilevyn, johon kaikki on kiinnitetty. Tarkoitatko, että minun pitäisi porata suoraan julkisivun läpi vai? Luulenpa, että saisin kuulla yhdistykseltä yhtä sun toista silloin...L Liteavvarje sanoi:Vuokra-asunto tai omistusasunto
Vuokra-asunto on vuokranantajan ongelma,
Omistusasunto on sinun ongelmasi, tiedätkö kuka sen on tehnyt, ei kai sillä ole väliä kuka sen on tehnyt, tällaiset viat tulevat bonuksena oston yhteydessä
Kiinnittääksesi sen uudelleen, poraa syvälle seinään, 2 reikää jokaista konsolia kohden (saattaa olla tarpeen porata uudet reiät konsoliin), pitkät ruuvit ja tulpat, ja jonkinlainen puupalikka etäisyydeksi seinään