1 813 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Onko näillä palkeilla mitään tarkoitusta?
Hei
Aion vaihtaa autotallin katon ja pohdin näitä palkkeja, jotka muodostavat ristin hammaslastan korkeudella. Niitä on käytetty sisäkaton tukemiseen, mutta nyt kun ajattelin pitää avoinna harjaan asti, on se toiminto merkityksetön. Voisiko niillä olla myös jokin tukitoiminto?
Ei siis ole tukea harjan ja näiden välillä, vaan ne roikkuvat ja heiluvat täysin vapaasti.
Kattotuolit, joissa harjanpalkki oli voimakkaasti alimitoitettu (50x140mm 3.5*6.2m), mutta kestivät yllättävän hyvin. Nostan nyt muutaman mitan varmuuden vuoksi.
Aion vaihtaa autotallin katon ja pohdin näitä palkkeja, jotka muodostavat ristin hammaslastan korkeudella. Niitä on käytetty sisäkaton tukemiseen, mutta nyt kun ajattelin pitää avoinna harjaan asti, on se toiminto merkityksetön. Voisiko niillä olla myös jokin tukitoiminto?
Ei siis ole tukea harjan ja näiden välillä, vaan ne roikkuvat ja heiluvat täysin vapaasti.
Kattotuolit, joissa harjanpalkki oli voimakkaasti alimitoitettu (50x140mm 3.5*6.2m), mutta kestivät yllättävän hyvin. Nostan nyt muutaman mitan varmuuden vuoksi.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kuvat antavat valitettavasti liian huonon yleiskäsityksen, jotta voisin ymmärtää rakenteen.
Jaa, se ei ollut kovin hyvä valokuvaaja. Mutta se on aika yksinkertaista, on kaksi palkkia, noin 70x150, ristissä ja puoliksi puolittain keskellä, missä ne kohtaavat. Nämä lepäävät hammarbanden päällä eivätkä ole yhdistettynä nockbalken kanssa. Mahdollisesti toinen palkki on ollut kiinnitettynä mittersta takbjälken lyhyellä sivulla, missä ne kohtaavat hammarbanden.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Mikä on harjapuun mitat?
50x135 suunnilleen. Korkean tiheyden puuta vanhasta koulukunnasta. Ajattelin ruuvata ja liimata 45x170 tähän vahvistaakseni sitä ja saadakseni suoran harjan, nyt se roikkuu vähän.J justusandersson sanoi:
Joten tämä risti voidaan siis nähdä tukena heikolle harjapalkille, vaikka ne eivät olekaan yhdistettyjä? Ehkä se kannattaa säästää, vaikka sekin on nähnyt parhaat päivänsä ja tekee huoneesta ahtaamman.
Liimapuupalkkia harjalle on mahdoton saada, muutenhan idea olisi vahvistaa sitä ja silloin risti olisi tarpeeton.
Uusi idea, kun huomasin, että he ovat saaneet liimapuuta rakennusliikkeessä:
Osta kolme 56x225 liimapuupalkkia ja aseta yksi harjaan ja kaksi muuta sivukatteen palkeiksi puoliväliin harjan ja harpuntasolmun väliin keventämään kattotuoleja. Sitten "ristikon" voisi kai romuttaa? 45x170 kattotuoleissa, CC 90 huopakatolla? Autotallin mitat ovat 3.6*6.2m, jossa harja kulkee pitkien sivujen välissä.
Osta kolme 56x225 liimapuupalkkia ja aseta yksi harjaan ja kaksi muuta sivukatteen palkeiksi puoliväliin harjan ja harpuntasolmun väliin keventämään kattotuoleja. Sitten "ristikon" voisi kai romuttaa? 45x170 kattotuoleissa, CC 90 huopakatolla? Autotallin mitat ovat 3.6*6.2m, jossa harja kulkee pitkien sivujen välissä.
Klikkaa tästä vastataksesi


