14 090 lukukertaa ·
30 vastausta
14k lukukertaa
30 vastausta
Onko minun pohjamaalattava ennen lecatiilien rappausta
Onko täällä joku, joka voi linkittää perustukseen, jota tarvitsen. Tuo Weberin kc perustus maksaa 199kr
Onko kukaan tietoinen jostain muusta ja voi linkittää sen. Sen pitäisi olla hyvä.
Onko kukaan tietoinen jostain muusta ja voi linkittää sen. Sen pitäisi olla hyvä.
Tosi hienoa juh! Oliko vaikeaa saada se suoraksi ja hienoksi 90 asteen kulmissa? Siellä missä katto kohtaa seinän?anders07 sanoi:
Ehkä sinulla oli kulmalapio?
Aivan, sieltä voi nähdä hieman siitä.anders07 sanoi:
Se oli fiksua! Työ on varmaan helpottunut paljon 😀
Kyllä, paljon helpompaa... Käytin myös metallisia linjapohjia ja tein 40 cm leveitä kaistoja.Hammare&Spik sanoi:
Poistin linjoja aika aikaisin ja lisäsin vähän uutta rappausta ennen kuin vedin kaiken uudestaan yli.
Vähän harmittaa, etten viimeistellyt (tai mikä se nyt onkaan) vähän hienompaa pintaa.
Olet tehnyt hienoa työtä! Bravo 👏🏽anders07 sanoi:
Yksi kysymys.. Käytitkö pohjustusta myös muurin päällä vai vain laastia siellä?
Rakensin lisärakennuksen eristetyistä lecaharkoista (sekä perusmuuri että seinät) hieman yli 20 vuotta sitten. Rappasin pohjustuslaastilla ja rappauslaastilla Finjan ohjeiden mukaan, mutta käytin vain yhden kerroksen rappauslaastia. Pohjustin ja maalasin valkoisella silikaattimaalilla. Näyttää edelleen hyvältä. Ei yhtään ruudukkokuviota, edes pitkien sadejaksojen jälkeen. Kun ajan ympäri seutua, näen usein muurattuja taloja, joissa kaikki saumat näkyvät selvästi, jopa pitkään sateen jälkeen. Rappaus pysyy varmasti hyvin kiinni kevytsorassa, mutta ei se nätiltä näytä. Nyt rakennan päärakennukseen, jälleen eristeharkoilla. En koskaan rapaisi ilman pohjalaastia. Se paljastuu armottomasti viimeistään muutaman vuoden kuluttua. Mutta itse pohjalaastin levitän melko huolimattomasti ja epätasaisesti. Olen vain tarkka siitä, että saumat peittyvät kunnolla.
Minun muurini ovat olleet pystyssä 6–8 vuotta eikä niissä ole mitään jälkiä saumoista rappauksessa... Kuten aiemmin sanottu, ne on liimattu, ja se voi osittain johtua siitä, ettei siellä ole eri "laastityyppejä" takana.B Bilybianca sanoi:Rakensin lisärakennuksen eristetyistä lecablokeista (sekä perusmuuri että seinät) reilut 20 vuotta sitten. Rappasin pohjalaastilla ja rappauslaastilla Finjan ohjeiden mukaan, mutta vain yhdellä rappauslaastikerroksella. Grundade ja maalasin valkoisella silikaattimaalilla.
Näyttää yhä hyvältä. Ei ole ruutukuvioita edes pitkien sadejaksojen jälkeen.
Kun ajan ympäri seutua, näen usein muurattuja taloja, joissa kaikki saumat näkyvät selvästi jopa kauan viimeisen sateen jälkeen. Rappaus tarttuu varmasti hyvin kevytsoraan, mutta kaunista se ei ole.
Nyt rakennan asuinrakennusta, jälleen eristelekoilla. En koskaan rapaisi ilman peruslaastia. Se paljastuu armottomasti viimeistään muutaman vuoden kuluttua.
Mutta itse peruslaastin levitän melko huolimattomasti ja epätasaisesti. Olen vain tarkka siitä, että saumat peittyvät kunnolla.
Se on täysin normaalia, rappaus on paksumpaa saumojen kohdalla.O OcceL sanoi: