Onko täällä joku, joka voi linkittää perustukseen, jota tarvitsen. Tuo Weberin kc perustus maksaa 199kr
Onko kukaan tietoinen jostain muusta ja voi linkittää sen. Sen pitäisi olla hyvä.

• Tykkään
terjevigen
  • Laddar…
H hans.p sanoi:
[linkki]
Kiitos siitä

En ole perustanut yhtään muuria, mutta olen käyttänyt kiviliimaa...
Kivi- ja betoniseinän päällä istuu pörröinen kissa, taustalla näkyy vehreää kasvillisuutta ja mahdollinen muuri.

Nyt on vähän laikukasta siellä täällä, mutta saumat eivät näy...
Muurattu terassiseinä, ei saumattua, ympärillä puinen terassi ja betonilaattoja, nurkassa kasvit ja rautatanko nojaa seinään.
Veranta, jossa on rottinkisohva, kukkapenkki betonimuurilla ja vehreä puutarha taustalla kirkkaassa auringonpaisteessa.
Puutarhan nurkkaus, jossa näkyy matala betoni- tai kivimuuri. Taustalla vihreää nurmikkoa ja kottikärryt.

• Tykkään
Hammare&Spik
  • Laddar…
anders07 anders07 sanoi:
En ole perustanut mitään muureistani, mutta olen käyttänyt kiviliimaa...
[kuva]

Nyt on vähän täplikäs siellä täällä, mutta saumat eivät näy...
[kuva]
[kuva]
[kuva]
Tosi hienoa juh! Oliko vaikeaa saada se suoraksi ja hienoksi 90 asteen kulmissa? Siellä missä katto kohtaa seinän?

Ehkä sinulla oli kulmalapio?

• Kivimuuri puutarhassa, korostettuna punaisella ympyrällä aluetta, jossa seinä ja katto kohtaavat nurkassa.
Minulla on sellaiset 90 asteen metallikulmat asennettu rappauksen alle... 90 asteen metallikulma, joka työntyy esiin huonosti kipsatusta seinästä.

Vaikea saada kuvaa, mutta suunnilleen keskellä näkee, että se on vähän kulunut ja metallikulma näkyy hieman.

anders07 anders07 sanoi:
Minulla on sellaisia ​​90 asteen metallikulmia laitetut rappauksen alle... [kuva]

Vaikea saada kuva, mutta suunnilleen keskellä siitä näkee, että se on hieman kulunut ja metallikulma työntyy hieman esiin.
Aivan, sieltä voi nähdä hieman siitä.
Se oli fiksua! Työ on varmaan helpottunut paljon 😀

Hammare&Spik Hammare&Spik sanoi:
Oikein, sieltä voi nähdä vähän siitä.
Se oli fiksua! Työ täytyi olla paljon helpompaa 😀
Kyllä, paljon helpompaa... Käytin myös metallisia linjapohjia ja tein 40 cm leveitä kaistoja.
Poistin linjoja aika aikaisin ja lisäsin vähän uutta rappausta ennen kuin vedin kaiken uudestaan yli.

Vähän harmittaa, etten viimeistellyt (tai mikä se nyt onkaan) vähän hienompaa pintaa.

• Tykkään
Hammare&Spik
  • Laddar…
anders07 anders07 sanoi:
Kyllä, se on paljon helpompaa... Käytin myös metallisia nauhoja ja käytin 40 cm leveitä nauhoja.
Poistin nauhat melko aikaisin ja lisäsin vähän uutta laastia ennen kuin vedin koko alueen uudelleen.

Kadun hieman, etten silottanut (tai mikä se nyt onkaan) vähän hienompaa pintaa.
Olet tehnyt hienoa työtä! Bravo 👏🏽
Yksi kysymys.. Käytitkö pohjustusta myös muurin päällä vai vain laastia siellä?

Hammare&Spik Hammare&Spik sanoi:
Olet tehnyt hienoa työtä! Bravo 👏🏽
Yksi kysymys.. Käytitkö pohjustusta myös muurin päällä vai laitoitko vain rappauksen siihen?
Kiitos, ei, vain rappaus siinäkin...

Rakensin lisärakennuksen eristetyistä lecaharkoista (sekä perusmuuri että seinät) hieman yli 20 vuotta sitten. Rappasin pohjustuslaastilla ja rappauslaastilla Finjan ohjeiden mukaan, mutta käytin vain yhden kerroksen rappauslaastia. Pohjustin ja maalasin valkoisella silikaattimaalilla. Näyttää edelleen hyvältä. Ei yhtään ruudukkokuviota, edes pitkien sadejaksojen jälkeen. Kun ajan ympäri seutua, näen usein muurattuja taloja, joissa kaikki saumat näkyvät selvästi, jopa pitkään sateen jälkeen. Rappaus pysyy varmasti hyvin kiinni kevytsorassa, mutta ei se nätiltä näytä. Nyt rakennan päärakennukseen, jälleen eristeharkoilla. En koskaan rapaisi ilman pohjalaastia. Se paljastuu armottomasti viimeistään muutaman vuoden kuluttua. Mutta itse pohjalaastin levitän melko huolimattomasti ja epätasaisesti. Olen vain tarkka siitä, että saumat peittyvät kunnolla.

• Tykkään
OcceL ja 1 muu
  • Laddar…
B Bilybianca sanoi:
Rakensin lisärakennuksen eristetyistä lecablokeista (sekä perusmuuri että seinät) reilut 20 vuotta sitten. Rappasin pohjalaastilla ja rappauslaastilla Finjan ohjeiden mukaan, mutta vain yhdellä rappauslaastikerroksella. Grundade ja maalasin valkoisella silikaattimaalilla.
Näyttää yhä hyvältä. Ei ole ruutukuvioita edes pitkien sadejaksojen jälkeen.
Kun ajan ympäri seutua, näen usein muurattuja taloja, joissa kaikki saumat näkyvät selvästi jopa kauan viimeisen sateen jälkeen. Rappaus tarttuu varmasti hyvin kevytsoraan, mutta kaunista se ei ole.
Nyt rakennan asuinrakennusta, jälleen eristelekoilla. En koskaan rapaisi ilman peruslaastia. Se paljastuu armottomasti viimeistään muutaman vuoden kuluttua.
Mutta itse peruslaastin levitän melko huolimattomasti ja epätasaisesti. Olen vain tarkka siitä, että saumat peittyvät kunnolla.
Minun muurini ovat olleet pystyssä 6–8 vuotta eikä niissä ole mitään jälkiä saumoista rappauksessa... Kuten aiemmin sanottu, ne on liimattu, ja se voi osittain johtua siitä, ettei siellä ole eri "laastityyppejä" takana.

• Tykkään
Hammare&Spik
  • Laddar…
kysyn hieman varastaen ketjua.. aloitin muurin puhdistamisen kasvihuoneelleni eilen, tänään näen jälkiä saumauksista huolimatta pohjustuksesta pohjustuslaastilla A.. onkohan se jotain, joka mahdollisesti katoaa täysin kuivuttuaan?

D
O OcceL sanoi:
varastan hieman keskustelua kysymyksellä.. aloin puhdistaa kasvihuoneen seinää eilen, tänään näen sauman jälkiä huolimatta siitä, että olin käyttänyt pohjustuslaastia A.. onkohan se jotain, joka häviää kun se on kokonaan kovettunut?
Se on täysin normaalia, rappaus on paksumpaa saumojen kohdalla.

• Tykkään
OcceL
  • Laddar…
Hei, kuinka kauan pitää odottaa perustuksen jälkeen ennen kuin alkaa laittaa rappausta uskoakseni?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.