Minulla on vanha panimorakennus tontilla, joka on luultavasti rakennettu samaan aikaan talon kanssa (30-luku).

Olemme kunnostamassa sitä vierastaloksi ja nyt olemme edenneet lattiaan.

Lattia on valettu betonista ja siinä on lattiakaivo huoneen keskellä. Lattiassa on melko suuri kaato, melkein 10 cm seinistä kaivoon, joten meidän täytyy tasoittaa se ennen lattian asentamista.

Olin ensin päättänyt laittaa muovin betonilaatan päälle, koolata ylös puulla, eristää solumuovilla ja asentaa lattia päälle. Olen kuitenkin lukenut paljon kosteongelmista ja puhuin sitten naapurini, joka on puuseppä, kanssa ja sain hieman vinkkejä valaa betonilla kevytsoralla.

Toimisiko se? Huone on noin 10-15 m2. Tein nopeasti 3D-leiskan (ei mittakaavassa), toivottavasti se on ymmärrettävä.

1, Näin huone näyttää nyt. Lattiakaivo on alin ja lattia viettää kaivoon.

Brygghus_gjutning_1.jpg

2, Ajattelen käyttää vaaituslaseria, jotta lattia olisi tasainen.

Brygghus_gjutning_2.jpg

3, Tämän jälkeen pohjustan vanhan lattian ja levitän betonin, johon on sekoitettu pieniä kevytsorapalloja. Saadakseni lattian täysin tasaiseksi valan kahta suoraa karmia vasten (metallia tai puuta).

Brygghus_gjutning_3.jpg

4, Kun betoni on paikallaan, käytän laahulautaa ja tasoitan betonin. Poistan karnit, kun lattia alkaa jähmettyä, ja täytän sitten urat.

Brygghus_gjutning_4.jpg

5, Tämän jälkeen asetan solumuovin eristeeksi, lumppupahvia, lattialastulevyn ja sitten tavallisen laminaattilattian.

Brygghus_gjutning_5.jpg

Mitä mieltä olette? Onko parempi tehdä näin kuin rakentaa "terassi" tilaan?

Älä kiinnitä kosteusriskin vuoksi

nivell menee nopeammin ja tulee luultavasti halvemmaksi myös.

Nivelli oli vaihtoehto, mutta minusta se oli erittäin kallis, noin 10-20k paikkeilla.

Lecamurske ja betoni eivät maksa yhtä paljon. En ole laskenut tarkkaan, mutta se ei tule samassa luokassa kuin Nivell pitkällä aikavälillä.

Voisiko kiinnittää teräskulmat lattiaan ja sitten kiinnittää säätimet niihin, jotta välttäisi kosteuden jälkikäteen? Muovikalvo vanhaa lattiaa vasten ja sitten runkorakenne päälle? Silloin puurakenne ei ole kosketuksissa betonin kanssa.

On suuri riski kosteudelle kuitenkin

Elkludde sanoi:
On suuri kosteusriski kuitenkaan
Riippuu täysin siitä, onko kosteuden siirtymistä puheena... Jos nykyinen laatta on kohtuullisesti salaojitettu, se menee hyvin. Tarkista tämä ennen kuin valitset uran - teippaa rakennusmuovin pala laattaan ja katso, muodostuuko sen alle kosteutta. Sinulla pitäisi kuitenkin olla noin 15 astetta lämmintä mökissä, jotta muovin alle muodostuu puheena olevaa kondenssia.

Jos sinulla on pääsy laseriin, tee (pisteitä) ensin pieniä alustoja lattialle oikeaan korkeuteen, niin voit käyttää näitä pisteitä, joita vasten lepuutat tasoituslautaa ja vedät pisteestä pisteeseen. Älä koskaan missään tapauksessa valaa puuta lattialevyyn.

Vaikka hän kirjoittaa, että aikoo poistaa reglarna ja sitten täyttää syntyvät rännorna.

Ajattelin käyttää puulistoja, mutta irrotan ne ennen kuin betoni on kovettunut. Vaihtoehtona on jokin teräslista, joka voi jäädä lattiaan.

Syynä siihen, että ajattelen lattialle asetettuja listoja, on se, että voin tasoittaa lattian samalla tavalla kuin seinien rappauksessa.

Oletan, että on vaikeaa saada betoni tasaiseksi ilman näitä tasoituslistoja aloittelijalle?

Wendigo sanoi:
Olettaen, että on vaikeaa saada betonia tasaisesti ilman näitä tasoituslistoja aloittelijalle?
Aiotko sekoittaa betonin itse, vai tilaatko sen?
Betonille on erilaisia nopeuksia, mutta muistan, että on olemassa "täys- ja puolikelluva"...? Täyskelluva voisi olla hyvä apu saadaksesi sen tasaiseksi? Spekuloin vain nyt... :)

Ajattelin sekoittaa betonin itse. Erittäin kallista betonimyllyllä täällä Gotlannissa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.