15 782 lukukertaa ·
8 vastausta
16k lukukertaa
8 vastausta
onko jollakulla kuva modernista kattolistasta kulmapalikoiden kanssa?
Kaksi puuseppää (+tyttö) ovat nyt puhuneet siitä, että kulmakoristeet yhdistettynä kattolistoihin helpottaisivat ja näyttäisivät tyylikkäiltä. Tämän voisin ehkä hyväksyä, jos listat olisivat vanhaa tyyliä, mutta minun on vaikea kuvitella, että se näyttäisi hyvältä tavallisten hillittyjen listojen kanssa.
Ajattelin neljännesympyrän muotoisia kuin ( merkki eli.... Onko jollain tämä ja voiko jakaa kuvan?
En tiedä, ei tunnu ollenkaan hyvältä, eihän se voi olla niin vaikeaa sahata ilman, että listat halkeavat - jolloin ei tarvitsisi kulmakoristeita tarkoitan..
Nyt on kiinni, joten en voi hankkia puutavaraa ja kokeilla..
Ajattelin neljännesympyrän muotoisia kuin ( merkki eli.... Onko jollain tämä ja voiko jakaa kuvan?
En tiedä, ei tunnu ollenkaan hyvältä, eihän se voi olla niin vaikeaa sahata ilman, että listat halkeavat - jolloin ei tarvitsisi kulmakoristeita tarkoitan..
Nyt on kiinni, joten en voi hankkia puutavaraa ja kokeilla..
Tarkoitatko jalkalistaa? 
Ei ole mitään ongelmia asentaa ilman, että kulmat halkeavat. Puuaines vain täytyy olla kuivaa ja itse pidän parhaana tehdä kontraprofiilit kulmiin (ei siis jiirikulmaa).
En tiedä kuinka kulmaklossien kanssa toimii, mutta ehkä ne voisivat olla tyylikkäitä.

Ei ole mitään ongelmia asentaa ilman, että kulmat halkeavat. Puuaines vain täytyy olla kuivaa ja itse pidän parhaana tehdä kontraprofiilit kulmiin (ei siis jiirikulmaa).
En tiedä kuinka kulmaklossien kanssa toimii, mutta ehkä ne voisivat olla tyylikkäitä.
Muutama vuosi sitten, kun tein kaksi huonetta, pohdin myös nurkkalistoja ja kysyin "hovsnickareltani" (erittäin taitava ja avulias ammattilainen), mitä hän ajatteli niistä. Hän ajatteli, että -- klotsarit näyttävät "jåliga", joten päädyin gersaahaan. Riski halkeamille on kai vain, jos olet varomaton ja naulaat liian lähelle päätä, silloin on todennäköisesti suurempi riski, että rikkoo klotsarit, jos et esiporaa kunnolla. Minulle haasteena oli kääntää kattolista oikein gersaahaassa (käsikäyttöinen), mutta pienellä harjoittelulla lyhyillä paloilla sekin onnistui.
jos aikoo tehdä todella hienosti ja oikeaoppisesti, se tulee tehdä yhdellä listalla jiirattuna... ja toisella suorana.Amatörbyggaren sanoi:Muutama vuosi sitten, kun tein kaksi huonetta, mietin myös kulmapuupaloja ja kysyin "hovipuusepältäni" (erittäin taitava ja avulias ammattilainen), mitä hän ajatteli. Hän ajatteli, että -- klotsar näyttää "jåligt", joten valitsin jiirisahan. Halkeamien riski on todennäköisesti vain, jos olet varomaton ja naulaat liian lähelle päätä, silloin on suurempi riski rikkoa klotsar, ellei esiporaa kunnolla. Haasteena minulle oli kääntää kattolista oikein jiirisahassa (käsikäyttöinen), pienellä harjoittelulla lyhyillä pätkillä sekin onnistui
Kiitos vinkistä Milkshaken. Valitettavasti se tulee muutaman vuoden myöhässä, mutta pidän sen mielessä seuraavalla kerralla. Amatöörinä ei aina tiedä oikoteitä, kiitos kuitenkin.
On olemassa muutamia ketjuja kontraprofiilin käytöstä, kun listoja yhdistetään, käytän sitä aina. Se on hieman työlästä, mutta lopputulos on siisti.
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/40654-girning-av-lister.html
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/40654-girning-av-lister.html
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi