Olen suunnittelemassa uutta keittiötämme ja minun täytyy laittaa ryömintätilamme kuntoon sekä asentaa uusi lattiapalkisto.
Olen nähnyt, että monet asentavat sähkö- ja vesiputket lattiapalkistoon.
Mutta haluaisin laittaa ne ryömintätilaan.
Edut
1. Helppo eristää putket kondenssilta.
2. Helposti saavutettavissa
3. Ei heikennä lattiapalkistoa
4. Ei tilankäytön ongelmia
5. Voi myös vetää suurempia ilmanvaihtoputkia.

Mutta onko siinä joitain haittoja?
3D-malli, jossa näkyy eriväriset putket kulkemassa talon rakenteiden läpi, mahdollisesti sähkö- ja vesiputket. Kaksi punaista nuolta osoittaa putkia.

Se näyttää kiistatta helpommalta :)

Edellytyksenä on tietysti, että ryömintätilan lämpötila pysyy plussan puolella ja että lämpöeristetään käyttövesi- ja ilmanvaihtoputket.

Kondenssieristystä tarvitaan vain, kun putken lämpötila on alhaisempi kuin ympäristön (ryömintätilan) lämpötila. Tämä koskee lähinnä kylmävesiputkia.

Tämä mahdollisuus joustavaan putkien vetämiseen onkin yksi harvoista eduista, joita korostetaan rakentaessa ryömintätilalla eikä "maanvaraisella laatalla".

Kiitos vastauksesta, tunnen samoin juuri nyt.
Aion myös laittaa kunnolla kuntoon krypgrund ja mahdollisesti eristää sen. Tarkistan tämän insinööriltä, joka on erikoistunut tähän alueeseen. Pitäisikö valaa palkki, johon voi asettaa kaikki putket ja eristää ne, vai onko teillä ehdotuksia, miten putket sijoitetaan helpoiten? Ei voi laittaa niitä suoraan maahan.

Normaali asennustapa on varmasti ripustaa ne heilureihin lattian alla.

Eli lehtiruuvilla + putkisiteellä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.