3 840 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
Onko eroa seinä- ja lattiakuitulevyssä?
Hei
Tietääkö kukaan, onko mitään eroa seinä- ja lattialastulevyillä, paksuuden ja pontin lisäksi? Onko lattialastu tiiviimpi ja jäykempi? Olen sahannut auki nykyisen 19 mm lastulattiani ja täydentänyt sitä hieman palkeilla.
Nykyään ei ole 19 mm lattialastua. Voinko laittaa sen sijaan 19 mm seinälastua? En tarvitse pontattuja levyjä.
/Thomas
Tietääkö kukaan, onko mitään eroa seinä- ja lattialastulevyillä, paksuuden ja pontin lisäksi? Onko lattialastu tiiviimpi ja jäykempi? Olen sahannut auki nykyisen 19 mm lastulattiani ja täydentänyt sitä hieman palkeilla.
Nykyään ei ole 19 mm lattialastua. Voinko laittaa sen sijaan 19 mm seinälastua? En tarvitse pontattuja levyjä.
/Thomas
Olen sahannut osia olemassa olevista lastulevyistä ja siirtänyt viemäriä. Olen nyt vahvistanut runkorakennetta ja tehnyt poikittaisia tukia niin, että kaikki saumat lepäävät tukien päällä. Olemassa olevat lastulevyt ovat 19 mm, joten olisi helpointa laittaa sama paksuus. Ajattelin kyllä tasoittaa päälle, joten 22 mm toimii myös.
Thomas
Thomas
Koolaukot ovat cc 40:n etäisyydellä ja välipuut cc 120:n etäisyydellä. Lattiassa ei ole yhtään joustoa. Se on itse asiassa todella vakaa verrattuna muihin taloihin, joissa olen asunut. 19 mm cc 40:llä täytyy olla vähintään yhtä jäykkä kuin 22 mm cc 60:llä!?
/Thomas
/Thomas
Klikkaa tästä vastataksesi