2 264 lukukertaa ·
8 vastausta
2k lukukertaa
8 vastausta
Onko aurinkosuojakalvo tehokas?
Näen, että tästä on ollut aiemminkin keskustelua, mutta en löydä kunnon vastauksia. Olen äskettäin muuttanut asuntoon, jossa on ISO ikkuna ja parvekkeen ovi suoraan etelään päin makuuhuoneessa. Lisäksi se on toisessa kerroksessa, joten tarvitaan rakennustelineet. Lämpimät yöt (ja päivät) ovat siis pian edessä 🥴
Ajattelin tilata yrityksen asentamaan aurinkosuojakalvon ulkopuolelta, mutta toivoisin kuulevani muiden kokemuksia ennen kuin ostan mitään. Kuinka paljon lämmönreduktion olette valinneet? Toimiiko se hyvin? Negatiivista, positiivista?
Ajattelin tilata yrityksen asentamaan aurinkosuojakalvon ulkopuolelta, mutta toivoisin kuulevani muiden kokemuksia ennen kuin ostan mitään. Kuinka paljon lämmönreduktion olette valinneet? Toimiiko se hyvin? Negatiivista, positiivista?
Kalvo suojaa näkymiltä ja hieman heijastukselta. Ei suojaa hyvin lämpöä vastaan. Markiisit ovat tehokkaimmat lämpöä vastaan.HA1966 sanoi:
Huomaan, että tästä on aiemmin kysytty, mutta en löydä kunnon vastauksia. Vaihdoin äskettäin asuntoa ja minulla on ISO ikkuna plus parvekkeen ovi suoraan etelään makuuhuoneessa. Se on vielä kerrosta ylempänä, joten tarvitaan rakennustelineet. Pian on siis edessä hikisiä öitä (ja päiviä) 🥴
Ajattelin varata yrityksen asentamaan aurinkosuojakalvoa ulkopuolelle, mutta toivon saavani kuulla muiden kokemuksia ennen kuin ostan mitään. Kuinka suuren lämpövähenemisen olette valinneet? Toimiiko se hyvin? Negatiivista, positiivista?
Hei,HA1966 sanoi:
Huomaan, että tästä on ollut aiemmin pohdintaa, mutta en löydä mitään oikeita vastauksia. Vaihdoin juuri asuntoa ja makuuhuoneessa on suuri ikkuna sekä parvekkeen ovi suoraan etelään. Lisäksi se on yksi kerros ylöspäin, joten tarvitaan rakennustelineitä. Hikoilevia öitä (ja päiviä) siis pian tiedossa 🥴
Ajattelin tilata yrityksen asentamaan aurinkosuojakalvoja ulkopuolelle, mutta toivon voivani kuulla muiden kokemuksia ennen kuin ostan mitään. Kuinka paljon lämpöä vähentävää kalvoa olette valinneet? Toimiiko se hyvin? Negatiivista, positiivista?
Olemme saman pohdinnan edessä, joten kysyn tulitteko johonkin lopputulokseen aurinkosuojakalvosta? Olen saanut tarjouksia erilaisista malleista, joiden ilmoitettu lämpöä vähentävä vaikutus on noin 60%:sta 75%:iin. Olen myös utelias, voiko joku kokemuksella todistaa, tuntuuko vaikutus yhtä hyvältä kuin valmistajat ilmoittavat tuotelehdissään.
Tiedätkö, että kalvolla ja kalvolla on eroa? On olemassa kalvoja, jotka on tarkoitettu näkösuojaksi, ja sitten on aurinkosuojakalvoja valmistajilta, kuten esimerkiksi 3M, jotka on kehitetty ainoana tarkoituksena vähentää lämmön sisäänpääsyä. Olen samaa mieltä siitä, että markiisit ovat todennäköisesti tehokkain vaihtoehto lämpöä vastaan, mutta omalta osaltani ne eivät ole vaihtoehto, koska emme halua tehdä muutoksia julkisivuun eri syistä.T Tom Berg sanoi:
Mikä elokuva se on? Jos valo ei pääse sisään, ei lämpökään pääse sisään...
Laitoin hätäratkaisuna filmin makuuhuoneeseen, joka teki ikkunasta peilin muutamaksi kesäksi. Huoneessa oli noin viisi astetta viileämpää ja naapuritalon seinään tuli auringonheijastus, joka melkein irrotti maalin.
Mutta huoneessa oli jatkuvasti hämärää.
Laitoin hätäratkaisuna filmin makuuhuoneeseen, joka teki ikkunasta peilin muutamaksi kesäksi. Huoneessa oli noin viisi astetta viileämpää ja naapuritalon seinään tuli auringonheijastus, joka melkein irrotti maalin.
Mutta huoneessa oli jatkuvasti hämärää.
Markkinoilla on tarjolla monenlaisia vaihtoehtoja. On halvempia vaihtoehtoja, joita voi ostaa ja asentaa itse lähimmästä rautakaupasta, jula, biltema jne. Usein näissä on metalliseosta, joka imee lämpöä, mutta se aiheuttaa peiliefektin ulkopuolelta (näin minulle on kerrottu).O [old rusty] sanoi:Mikä elokuva se on? Jos valo ei tule sisään, ei lämpökään pääse sisään..
Laitoin hätäratkaisuna elokuvan makuuhuoneeseen, joka teki koko ikkunasta peilin muutamiksi kesiksi. Huoneen lämpötila laski noin viisi astetta ja naapuritalon seinässä oli auringonvälke, joka melkein irrotti maalin.
Mutta huoneessa oli jatkuva hämäryys.
On myös vaihtoehtoja, joissa on eri tekniikka eikä metallia, jolloin peiliefektiä ei ole ulkopuolelta, vaan säilyy läpinäkyvä sävy. Nämä ovat tietysti kalliimpia. Enemmän sävyä, parempi lämpöreseptio tietysti.
Mikä malli sinulla on asennettuna?
Sentinel Plus 20OSW näyttää olleen. Tumma ja huomattavasti viileämpi.O Ostmark sanoi:
Mutta hankalaa talvella.
Luulisin, että käyttöikä on 5-7 vuotta perustuen siihen, kuinka haalistunut se oli, kun otin sen alas.
Kuten sanottu, se oli hätäratkaisu, sitten asensin ikkunaluukut talon sille puolelle, jonka suljemme tarpeen mukaan.
Mielenkiintoista! Se näyttää vähentävän lämpöä yli 80% googletuksen perusteella, mikä kuulostaa erittäin hyvältä. Samaa tasoa kuin osa markiiseista, kun tutkin tätä aikaisemmin. Peilieffektinäyttää olevan korkea, kuten itsekin mainitsit.O [old rusty] sanoi:Sentinel Plus 20OSW näyttää olevan. Tumma ja huomattavasti viileämpi.
Mutta talvella hankala.
Luulisin, että käyttöikä on 5-7 vuotta, perustuen siihen, kuinka haalistunut se oli, kun otin sen alas.
Kuten sanottu, se oli hätäratkaisu, sitten laitoin ikkunaluukut talon sille puolelle, joita suljemme tarpeen mukaan.
Käyttöikä on myös jotain, mitä pitää miettiä, sen olen unohtanut kysyä niiltä toimijoilta, joihin olen ollut yhteydessä. Ei se kuitenkaan ole täysin ilmaista, joten olisi hyvä, jos se toimisi enemmän kuin 5-7 vuotta.
Jag funderar på samma, mest för man satt sig en dum situation då man tidigare valt färgat glas istället för klart, nu funderar vi på glaspartier men dom är alla klart glas de som vi kollat på. Så då har vi räcke med mörkare glas än resten.
Klikkaa tästä vastataksesi