M
FreQa FreQa sanoi:
Förkroppa on tyylikkäin ja paras. Rako ei näy, kun puu kuivuu tai talo liikkuu samalla tavalla.
Tämä linkki on hyvä
Sisäkulma näyttää ihan kamalalta, eikö vaan? :surprised::surprised:

M Marcussjogren sanoi:
Innerhörnet ser ju för jävligt ut väl? :surprised::surprised:
Voin olla samaa mieltä siitä, että tuo sisänurkka ei ole erityisen kaunis. En sitten tiedä, johtuuko se listan valinnasta tai ei, mutta minun sisänurkkani eivät näytä lainkaan tuollaisilta :)

• Tykkään
Marcussjogren
  • Laddar…
M
Ajattelin niin, näyttää samalta kuin ne kaksi lista, jotka yhdistin ennen kuin omistin vasaran :D

• Haha
Maria T
  • Laddar…
M Marcussjogren sanoi:
Ajattelin niin, näyttää siltä kuin ne kaksi listaa, jotka kokosin kerran ennen kuin omistin vasaran :D
Saitko paremmat sisänurkat vasaran kanssa tarkoitatko :p;)

M
T Tokfarbrorn sanoi:
Saitko parempia sisänurkkia vasaralla tarkoitatko :p;)
Ei ei, se että minulla ei ollut vasaraa kertoo sen tason tiedosta, jonka hallitsin silloin, nimittäin ei mitään :D

Sisähöna ovat vain epäsymmetrisesti kiinni toisiinsa :crysmile:

M Marcussjogren sanoi:
Ei ei, että minulla ei ollut vasaraa, kertoo tietämyksen tasosta, jota minulla silloin oli, nimittäin ei mitään :D
Ymmärsin sen. Se oli minun epäonnistunut yritykseni olla hauska näin maanantaina iltapäivällä :D

• En tom vit ruta som symboliserar ett misslyckat försök till humor en måndagseftermiddag.
  • Tykkään
Marcussjogren
  • Laddar…
mattiasp mattiasp sanoi:
Runkojen tekeminen on oikea tapa, jos haluaa olla sisustuspuuseppä eikä rakennuspuuseppä. Tämän listan kanssa se ei valitettavasti ole mahdollista. Minä olisin valinnut toisen listan sinun sijastasi, mieluummin kuin alentuisin rakennuspuusepäntyöhön. Rakennuspuuseppä tekee jiiriliitokset sisänurkiin. Huomaa, että mielelläni monimutkaistan asioita ja olen dokumentoidusti vaikea.
Sen jälkeen kun katsoin joitakin muita ketjuja, joihin olet vastannut, sekä otin huomioon viimeisen lauseen aiemmassa vastauksessasi, mietin, täytyykö minun tulkita tuo niin, että et ehkä ollut vakavissasi kysymykseen vastatessasi :worried:

En ole oikein ymmärtänyt, miksi ei voisi käyttää menetelmää, jossa tehdään kunnolla.

En ole koskaan kokeillut niin "vaikeaa lista". Mutta menetelmä, jonka opin linkin kautta täällä byggahusissa monta vuotta sitten, perustui siihen, että ensin asetat listan, joka on sahattu 90 asteeseen suoraan seinää vasten. Sitten otat toisen listan ja sahaat 45 asteeseen ikään kuin molemmat olisivat gerattu. Silloin materiaalia jää paljon yli, ja se pitää poistaa. Se tehdään lehtisahalla, joka seuraa geratun listan "kärkeä". Sahataan lehtisahalla noin 45 asteen kulmassa. Ja yleensä tarvitsee lopuksi vähän avustaa raspilla. Mutta listan kärjen pitäisi siis olla täsmälleen sellainen kuin se oli 45 asteen sahauksessa.

H hempularen sanoi:
En oikein ymmärrä, miksi ei voisi käyttää metodia, jossa käytetään kopiointia.

En ole koskaan kokeillut niin "vaikeata listaa". Mutta menetelmä, jonka opin täällä byggahus:ssa linkin kautta monta vuotta sitten, oli se, että ensin asetat listan, joka on 90 asteeseen sahattu suoraan seinää vasten. Sitten otat toisen listan ja sahaat sen 45 asteeseen ikään kuin ne molemmat olisivat kohdistettu. Siinä tapauksessa jää paljon materiaalia, joka täytyy poistaa. Se tehdään lehtisahalla seuraamalla sahatun listan "kärkeä". Sahataan lehtisahalla suunnilleen 45 asteen kulmassa. Ja lopuksi yleensä auttaa vähän raspilla. Mutta listan kärjen tulee olla täsmälleen samanlainen kuin se oli 45 asteen sahauksen jälkeen.
Kyllä, kopiointi on nimi sille tekniikalle, jota käytän tässä tapauksessa, olen nyt oppinut aiemmista viesteistä. Juuri sitä menetelmää, jota kuvaat, olen käyttänyt täydellisin tuloksin kaikilla muilla katto- ja jalkalistoilla. Ongelma on siinä, että itse tipanokka/helmi/pisara kuvassa ei onnistu. Vaikka poistaisin kaiken aina "väriin asti" takapuolelta, niin silti se menee väärin/ei sovi. Ehkä voisin ottaa kuvan siitä, mitä minulla on kotona, niin saattaa olla helpompi ymmärtää, mitä tarkoitan.

On täysin mahdollista, että teen jonkin yleisvirheen ja että siksi se menee pieleen.

T Tokfarbrorn sanoi:
Kun olen katsonut jossain toisessa ketjussa, johon olet vastannut, ja punninnut viimeistä lausetta aikaisemmassa vastauksessasi, mietin, pitäisikö minun ehkä tulkita se siten, ettet oikeastaan vastannut kysymykseen vakavasti :worried:
Kyllä, olin täysin vakavissani. Ei voi keventää, jos lista, jonka aiot asentaa, on "baksläpp". Anna minun selittää, mitä tarkoitan: Jos esimerkiksi asennat hålkälslist, hålkälenin vaakasuora osa, joka on lähimpänä kattoa, muuttuu lähes äärettömän ohueksi kevennätessäsi. Jos ajattelet lijstaa asennusasennossa, listan mitkään osat eivät saa mennä läpi siitä, missä se on vaakasuora. Ymmärrätkö? Voisin selittää kuvan avulla, mutta en juuri nyt.
Edit, tai, kyllä, olen piirtänyt nuolen kohtaan, missä ongelma on.

Punainen ympyrä ja nuoli osoittavat kohdan, jossa ongelma ilmenee kattoon kiinnitetyn listan takaviisteessä.

• Tykkään
tobbbias
  • Laddar…
mattiasp mattiasp sanoi:
Kyllä, olin täysin vakavissani. Ei ole mahdollista tehdä listan uudelleen tungosta, jos asennettava lista tekee "takaiskun". Selitän mitä tarkoitan: Jos asennat esimerkiksi kourulistan, uran vaakaosa katon lähellä tulee käytännössä äärettömän ohueksi kun teet siitä uudelleen tungoksen. Kun ajattelet listaasi asennusasennossa, minkään osan listasta ei saa mennä ohi, jossa se on vaakasuorassa. Ymmärrätkö? Voisin kuvata kuvan, mutta en juuri nyt. Edit, tai kyllä, olen piirtänyt nuolen siihen, missä ongelma on.
Pahoittelen virheellistä oletusta ja olen luultavasti ymmärtänyt mitä tarkoitat. Siinä kohtaa minulla on myös ongelma, missä olet piirtänyt nuolen.

Täytyy vain tyytyä ns "rakennuspuuseppä"-menetelmään (;)) tai etsiä toinen lista, josta pidämme.

M

Tämäkin näyttää olevan sama pieni plupp yläreunassa, näyttää toimivan siellä.

• Tykkään
nikasp
  • Laddar…
Elokuvan lopussa nähdään, ettei ole olemassa vaaka-tasoa, joka kääntyisi ohi. Se, joka väittää sen olevan mahdollista, ei todennäköisesti ole koskaan itse ruumiillistunut.

Martin_B
Mikä ongelma on muotoutumisessa tällä listalla, enemmän kuin että merkitsemäsi pisara ei tule täysin täydelliseksi juuri kulmassa?
Jos muotoilet tämän listan, voit vain laittaa vähän tiivistemassaa juuri tämän puolipyöreän muodon taakse profiilissa.

Ei sitä kuitenkaan alhaalta asti näe, kun lista on katossa.

Tässä on valittavana tämä tai jiiraaminen. Valittavana on rutto tai kolera.

Jos se näyttää hyvältä, valitsisin silti muotoutumisen.

Voiko TS laittaa kuvan siitä, miltä se näyttää muotoiltuna? Olisi hauska nähdä.

• Tykkään
tobbbias
  • Laddar…
Martin_B
M Marcussjogren sanoi:
Tällä onhan sama pieni pluppi yläreunassa, näyttää toimivalta siellä.
Ei, sitä ei ole. TS listalla on rako, joka menee kattoon päin. Siksi sen saaminen täydelliseksi on mahdotonta.

Kuitenkin luulen, ettei ole mitään suurempaa vaaraa, vaan sen pitäisi onnistua ratkaisemaan hieman lateksitiivistettä juuri siinä, missä lista ei täyty ja jää pieni reikä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.