Meillä on 88-luvulta peräisin oleva yksikerroksinen kulmatalo. Kaikki pinnat ovat täytettyjä äärirajoille, joten toive saada lisää tilaa on suuri!
Koska muutto ja talon vaihto ei ole ajankohtainen eri syistä, ainoaksi vaihtoehdoksi jää keksiä tapa laajentaa tai muuttaa taloa. Tämä osoittautuu myös melko ongelmalliseksi, sillä haluaisimme mieluiten vain yhden lisähuoneen. On hieman tyhmää nostaa koko kattoa ja lisätä kokonainen kerros vain sitä varten! Talon laajentaminen on myös vaikeaa, sillä tontti ja talo sijaitsevat tiiviisti omakotitaloalueella, joka ei salli minkälaisia "talomuotoja" tahansa!
Nyt olemme ajatelleet sisustaa isomman huoneen olemassa olevaan ullakkoon! En tiedä, onko tämä mahdollista yksikerroksisessa talossa. Onko teillä ideoita tai kokemuksia vastaavista tapauksista? Ajatuksenamme on rakentaa portaat eräänlaiselle parvelle, jossa sisustettaisiin isompi huone (ainakin lattia-alaltaan). Se vaatisi kattotuolien muuttamista sekä runkotöitä, eristämistä jne.... Ensimmäinen ajatukseni on, että tämä voisi olla halvin tapa saada yksi lisähuone.
Mitä mieltä olette? Onko se järkevää? Mitä se voisi maksaa, jos rakentajat tekisivät kaiken paitsi viimeistelytyöt?