1 999 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
ongelma listojen kanssa..
hei porukka.
asun 50-luvun alussa rakennetussa omistusasunnossa ja olen vaihtanut lattian yhteen huoneeseen ja nyt aion asentaa uudet listat. Ongelmallista tässä on se, että seinät ovat melko huokoista betonia, joten naulaaminen tai ruuvaaminen ei tule kysymykseen, mutta ajattelin silloin liimata. Ajattelin ostaa pl600 mutta en ole täysin varma onko se oikea valinta.
Yksi ikävä asia on se, että ulkoseinä tuntuu olevan käytännössä kuin S-kirjain. Se oli varmasti suorassa 1940-luvun standardien mukaan, mutta nyt reunoissa ja keskellä seinää on senttimetrin ero syvyydessä, joten sen on oltava erittäin nopeasti kuivuvaa liimaa.
Kiitollinen avusta!
asun 50-luvun alussa rakennetussa omistusasunnossa ja olen vaihtanut lattian yhteen huoneeseen ja nyt aion asentaa uudet listat. Ongelmallista tässä on se, että seinät ovat melko huokoista betonia, joten naulaaminen tai ruuvaaminen ei tule kysymykseen, mutta ajattelin silloin liimata. Ajattelin ostaa pl600 mutta en ole täysin varma onko se oikea valinta.
Yksi ikävä asia on se, että ulkoseinä tuntuu olevan käytännössä kuin S-kirjain. Se oli varmasti suorassa 1940-luvun standardien mukaan, mutta nyt reunoissa ja keskellä seinää on senttimetrin ero syvyydessä, joten sen on oltava erittäin nopeasti kuivuvaa liimaa.
Kiitollinen avusta!
Listanaula toimii kevytbetonissa, jos se on sitä mitä sinulla on? Litteitä, tylppiä, kiilamaisia nauloja, jotka ovat saatavilla valkolakattuina tai messingin värisinä.
Jos ne naulataan vinosti vastakkaisiin suuntiin, ne myös lukitsevat toisiaan. Täydennä PL400:lla, jos pysyvyys on huono.
Jos ne naulataan vinosti vastakkaisiin suuntiin, ne myös lukitsevat toisiaan. Täydennä PL400:lla, jos pysyvyys on huono.
luulen, että se on jonkinlaista betonilaastia pinnalla. vaikuttaa olevan hyvin huokoista joka tapauksessa..
Laitoin listoja 40-luvun taloon samanlaisella rakenteella ja se toimi melko hyvin naulatulppien kanssa. Tämä edellyttää tosin, että sinulla on maalattuja listoja, jotta voit kitata päälle. Naulatulpat ovat melko suuria.
Ne, jotka asensivat alkuperäiset listat 40-luvulla, naulasivat käsintaotulla naulalla. Se toimii ilmeisesti, koska se on kartiomainen.
Ne, jotka asensivat alkuperäiset listat 40-luvulla, naulasivat käsintaotulla naulalla. Se toimii ilmeisesti, koska se on kartiomainen.
ja, kun vedin vanhan listan irti, ne oli kiinnitetty nauloilla, jotka olivat täysin nelikulmaisia. sitä minä kutsun naulaamiseksi!
aion kokeilla naulatulppia. palaan asiaan, jos se ei suju hyvin.
kiitos avusta, porukka!
kiitos avusta, porukka!
Klikkaa tästä vastataksesi