Te, joilla on sisäportaat massiivisesta saarnista tai tammesta (oletan, että puulajilla ei oikeastaan ole merkitystä), mitkä ovat öljyllä tai lakalla käsittelyn hyödyt ja haitat.

Muutamat puusepät, joiden kanssa olen puhunut, suosivat öljyä ja toiset lakkaa. Ymmärtääkseni öljytyllä portaalla on jonkin verran ylläpitoa, mutta kuinka paljon?

Olen kiitollinen kaikista kommenteista, sillä toivottavasti tilaan portaamme mahdollisimman pian :)

Hei!

Lakkasimme portaitamme mattalakalla. Voin kuvitella, että puuöljytty portaikko ei ole yhtä vastustuskykyinen likaantumiselle ja värimuutoksille, mutta jos on valmis ylimääräiseen huoltoon, uskon, että öljytty portaikko on sekä tyylikäs että tuntuu "luonnolliselta" kävellä.

Juuri tuo ylläpito on se asia, jonka suhteen emme ole varmoja, että löydämme aikaa tai muistamme sen.

Ehkä ei ole huono idea lakata mattalakalla.

Matta lakkaaminen on täysin ok. Kestävä ja ei lainkaan yhtä kiiltävä kuin "tavallinen" lattialakka. Mutta makuja on monia...

Kokeile mielellään puukappaleeseen ennen, jotta näet eron pinnoissa. Se voi helpottaa päätöksentekoa.

Terveisin Nisse

Olen käyttänyt båtlack, kuvittelin sen kestävän enemmän kulutusta, ja siltä vaikuttaakin - olen käyttänyt sitä 18 vuotta ja vasta nyt täytyy korjailla.

Nyt olen ollut yhteydessä portaiden rakentajaamme ja saanut perustelun sille, miksi hän suosii öljyä.

Kun kävelee portaissa, syntyy pistemäistä kulumista, eli kuljetaan ja kulutetaan enemmän tai vähemmän samaa pintaa koko ajan.

Hänen mukaansa, jos portaat on öljytty, voi vain käsitellä kuluneen alueen uudella öljyllä sen sijaan, että hiottaisiin pois lakka ja lakattaisiin uudelleen.

Hän ajatteli, että portaat tarvitsee öljytä ensimmäiset 2-3 vuotta, ja sen jälkeen ne ovat enemmän tai vähemmän huoltovapaat.

Kuulostaako se järkevältä vai mitä mieltä olette?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.