1 106 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Olenko todella valinnut oikein?
Hei!
Olen juuri aikeissa laskea eteisen kattoa, mutta olen tullut todella epävarmaksi siitä, olenko ostanut oikeat materiaalit vai en, olisi tosi ikävää, jos se menisi pieleen.
Olen käynyt Beijerissä ja saanut neuvoja hankkia seuraavaa:
Teräskiskot rungolle 45:t:
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=4347
ja toissijaiset kattoprofiilit.
Eteiseni on vain 1,5 m leveä ja 2,8 m pitkä, mutta mielestäni nämä kiskot tuntuvat hyvin pehmeiltä. Pitävätkö ne varmasti eivätkä ala taipua, kun kipsi tulee päälle?
Minulla on 900 kipsilevy ja ajattelin asentaa koolausvälin cc45.
Sain myös neuvon kiinnittää kiskot seinään puuruuvilla ja tulppailla. 35 mm riittäisi. Seinä on rappausta ja sitten jotain muuta, mitä en tiedä... olen porannut koko matkan läpi ja testannut kiinnittää kiskon ruuviin tulppaa käyttäen, ja se näyttää pysyvän oikein hyvin. Voinko varmistaa jotenkin, että se on todella kiinni seinässä eikä putoa jonain kauniina päivänä?
Kiitos etukäteen!
Olen juuri aikeissa laskea eteisen kattoa, mutta olen tullut todella epävarmaksi siitä, olenko ostanut oikeat materiaalit vai en, olisi tosi ikävää, jos se menisi pieleen.
Olen käynyt Beijerissä ja saanut neuvoja hankkia seuraavaa:
Teräskiskot rungolle 45:t:
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=4347
ja toissijaiset kattoprofiilit.
Eteiseni on vain 1,5 m leveä ja 2,8 m pitkä, mutta mielestäni nämä kiskot tuntuvat hyvin pehmeiltä. Pitävätkö ne varmasti eivätkä ala taipua, kun kipsi tulee päälle?
Minulla on 900 kipsilevy ja ajattelin asentaa koolausvälin cc45.
Sain myös neuvon kiinnittää kiskot seinään puuruuvilla ja tulppailla. 35 mm riittäisi. Seinä on rappausta ja sitten jotain muuta, mitä en tiedä... olen porannut koko matkan läpi ja testannut kiinnittää kiskon ruuviin tulppaa käyttäen, ja se näyttää pysyvän oikein hyvin. Voinko varmistaa jotenkin, että se on todella kiinni seinässä eikä putoa jonain kauniina päivänä?
Kiitos etukäteen!
Viimeksi muokattu:
Voit laittaa muutaman liimatipan runkojen taakse, jos arvelet sen olevan tarpeen, halpa vakuutus, jos ei muuta. Kuinka tiheään laittaisit 35mm ruuvit?
Koska kipsilevyt tullaan ruuvaamaan niin tiheään, uskon ettei mikään pääse liikkumaan myöhemmin.
Koska kipsilevyt tullaan ruuvaamaan niin tiheään, uskon ettei mikään pääse liikkumaan myöhemmin.
Se on varmaan totta, luulen että asennan ruuvit 60 cm välein tai jotain siihen tyyliin. Jos laitan liian lähelle, ehkä rappaus antaa periksi?
tarkoitatko lisätä ylimääräisen säännön keskelle, joka kulkee pituussuunnassa vai keskellä poikittaisia sääntöjä?
aa tiedän, hide-a-lite:lla on hyviä halogeeni spotteja, jotka nykyään ovat vain parin sentin korkuisia!
aa tiedän, hide-a-lite:lla on hyviä halogeeni spotteja, jotka nykyään ovat vain parin sentin korkuisia!
Klikkaa tästä vastataksesi