Ajattelen poistaa vanhan parketin (25mm) ja suoristaa kaltevia olemassa olevia lattiajiiliä, jotka on asennettu betonisen välipohjan päälle. Palkkien etäisyys on cc 55cm.
Ensimmäinen ajatukseni oli tasoittaa palkit ja liimata 22mm lastulevy niiden päälle. Sen päälle ajattelin ruuvata harvalaudat ja asentaa lattialämmitys (20mm).
Kuitenkin lastulevy ei ole ilmaista, joten mietin sen sijaan tehdä rakenteen kuvan mukaisesti 28x70 harvalaudat cc30 tasoitettujen palkkien päälle ja sitten 22x120mm harvalaudat ristiin. Näihin tulee sitten levyt, putket lumppappin kanssa ja 14mm parketti päälle.
Lisäksi mainitsen, että tarvitsen suunnilleen tämän korkuisen lattian, jotta se sopii kauniisti vieressä olevaan kivilattiaan.
Mitä mieltä olette tästä rakenteesta?
Kuvassa vastaavat kaksi vaakasuoraa 45x95 lattiajiiliä.
Ilman että olisin asiantuntija, mielestäni se kuulostaa hyvältä pohjalta.
Voi tulla vähän joustoa, jos "pakottaa" hyppimällä, mutta kuinka usein on sellaisissa tilanteissa?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.