Hei.
Minulla on vähän outo kysymys. Voiko joku liittää kuvan tai videon siitä, miltä Stör-säkki / bigbag näyttää valmiina noudettavaksi? Minulla on pari keskikokoista betonia, mutta en tiedä, milloin taso on. Täytyykö näiden neljän varren (korvien?) tulla yhteen vai ei? - en tiedä miten kuljettaja koukkaa ne - onko hänellä ylimääräistä köyttä vai ripustaako hän korvat suoraan koukulla? Anteeksi minun ruotsini.
Ystävällisin terveisin,
Matti
 
Ei, neljän nostosilmukan ei tarvitse mennä yhteen. Heillä on 4-osainen kettinki, jolla he nostavat.
 
  • Tykkään
Mattikoleman ja 1 muu
  • Laddar…
JanneJanne123
Pitää paikkansa, kätting tai nostonauha.
 
  • Tykkään
Mattikoleman
  • Laddar…
K
Jos täytät reunaan asti, se on OK. Säkit on specattu 1250kg:lle.
 
  • Suuria vihreitä ja valkoisia rakennusjätelaukkuja nurmikolla puun vieressä, jokaisen kapasiteetti 1250 kg.
  • Tykkään
Mattikoleman
  • Laddar…
"Normaali" big bag täyttää yhden kuution ja/tai 1300 kg. Tämä tarkoittaa, että sinun ei pitäisi täyttää sitä enempää kuin noin puoleen betonilla, jotta se olisi OK nostaa.
 
  • Tykkään
JanneJanne123
  • Laddar…
K
Jos kyseessä on betoniauto, joka tyhjentää jäämät siihen, niin tiheys on oikea, mutta säkkiin pakattu paloiteltu betoni sisältää jonkin verran ilmaa palojen välissä, joten mielestäni sitä voi täyttää enemmän kuin puoleen.
 
  • Tykkään
Mattikoleman
  • Laddar…
K KjellTimell sanoi:
Jos se on betonirekka, joka tyhjentää jäänteitä siihen, niin se tiheys täsmää, mutta rikki hajotettu betoni säkissä sisältää ilmaa palasten välissä, joten kyllä sen voi täyttää enemmän kuin puolet mielestäni.
Tietenkin on näin. Kun betoni hajotetaan tasaisesti eikä ole isoja palasia, niin ilman osuus on noin 30%. Silloin voi täyttää 3/4. En kuitenkaan koskaan suosittele täyttämään big bag -säkkiä täyteen betonilla, olipa se tuoretta tai rikki hajotettua.
 
  • Tykkään
Mattikoleman
  • Laddar…
Kiitos paljon kaikille neuvoista. Nyt tiedän, kuinka minun pitäisi täyttää. Minulla on toinen kysymys, enemmän taloudellinen. En tiennyt, kuinka paljon betong maksaisi bilningin jälkeen, mutta nyt on jo 10 säkkiä. Olen tarkistanut 2 yritystä ja näyttää siltä, että se maksaa 10 000 kr sis. Alv (yksityiselle). Onko mahdollista saada joitakin vinkkejä, kuinka tehdä se hieman halvemmalla? (Tukholman alue).
 
JanneJanne123
Vuokraa kontti on valitettavasti paras vinkkini. Jos se ei ole mahdollista, sain hinnan alas 850 per säkki käyttämällä sivustoa https://www.recycla.se/, toimii suunnilleen kuin offerta.

Voi myös olla ajatus, ettei aja säkki kerrallaan vaan soittaa kuljetusyritykseen ja "vuokrata" kuorma-auto sen sijaan.
 
  • Tykkään
Mattikoleman
  • Laddar…
Maksoin 420kr kiinteän hinnan per säkki Suezilla 2 vuotta sitten, kun autoilin kellarin lattian. Kuitenkin vaikuttaa siltä, ettei tilaaminen verkossa enää onnistu, mutta soita ja tarkista.
 
  • Tykkään
Mattikoleman ja 1 muu
  • Laddar…
Mitä tulee kuljettajan tuomiseen lavalla, maksoin noin 10k vanhan varastomme (18m2) perustuksen sekä suuren määrän louheen ja asfaltin poistamisesta, yhteensä kaksi täyttä vaihtolavasäiliötä. Hinta oli kuljettajan ja kaatopaikan kanssa ALV mukaan lukien. Kannattaa mainita, että minulla oli jo kaivinkone paikalla, joka pystyi lastaamaan lavan, joten se ei sisältynyt hintaan.
 
  • Tykkään
Mattikoleman
  • Laddar…
K
Tarkista lähimmästä soramontustasi/murskaamosta, mitkä ovat heidän kaatopaikkamaksunsa, ja ota sitten hinnat paikalliselta kuljetuskeskukseltasi / kuljetusyritykseltäsi säkin noutoon nosturiautolla ja kuljettamiseen sinne.

Nosturiauto Tukholmassa sis. alv noin 1200kr/h ja betonin kaato oli 200kr/tonni, kun viimeksi kaadoin.
 
  • Tykkään
Mattikoleman
  • Laddar…
kiitos kaikille vinkeistä mutta joku otti nämä 10 säkkiä yksityisesti 2500 kr :) joten mielestäni se on hyvä kauppa, mutta mainitsemiesi maksujen mukaan toivon, että sisältö ei ole jossain metsän keskellä:thinking:
 
  • Tykkään
JanneJanne123 ja 1 muu
  • Laddar…
JanneJanne123
Miten sait tämän henkilön yhteystiedot? Via Tiptapp tai vastaava? Minulla on kolme säkkiä, joista minun täytyy päästä eroon...
 
Olin erittäin onnellinen, koska he koputtivat itse ovelleni.:D He ajavat Huddinge-alueella, mutta eivät käytä Tiptappia. Minulla on puhelinnumero, jos haluat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.