5 273 lukukertaa ·
7 vastausta
5k lukukertaa
7 vastausta
Oikea sahaa urasuojavanerille?
Hei! Ukko aikoo katkaista korinlevyn, reunat lohkeilevat. Mitä sahaa hänen pitäisi käyttää? (hän on puuseppä ja hänellä on monia valittavana)
Onko se levy, joka näyttää muotolaudalta mutta on hieman karkeapintainen? Itse leikkaan yleensä terävällä mattoveitsellä kohtaan, johon leikkaus tehdään, ja jos käytössä on pyörösaha terävällä terällä, sen pitäisi onnistua. Vaihtoehtoisesti, jos reuna jää rosoiseksi, viistä se hiomapalalla.
Edit: upotussaha ja kisko ovat vielä parempia.
Edit: upotussaha ja kisko ovat vielä parempia.
Ok, sitten tiedän, minulla on sellaista itsekin perävaunussa, muistelen että siinä on jonkinlainen muovipinnoite, sahasin pyörösahalla ja hienohampaisella terällä takapuolelta laudan jälkeen niin, että siitä tuli suoraa, ehkä vähän rispaantumista reunassa, mutta en välittänyt siitä niin paljon.
Hän sanoo, että syntyy tikkuja. Hitto, levy maksaa 1400 kr. Jaja hän saa ratkaista sen.Mazen sanoi:
Onko se levy, joka näyttää valulevyltä mutta on hieman rosoinen pinnasta? Itse yleensä leikkaan terävällä mattoveitsellä kohtaan, johon viilto tehdään, ja jos hänellä on pyörösaha terävän terän kanssa, sen pitäisi onnistua. Vaihtoehtoisesti, jos tikkuja syntyy, niin hio reunaa hiekkapaperilla
Muokkaus: upotettava saha kiskolla on vielä parempi
Klikkaa tästä vastataksesi