Rakennan vaatekaappeja, joiden ovet on tehty vakiovaatekaapin ovista (laminoitu lastulevy) pohjana ja akustiikkapaneeli ("ribbvägg") "filt"-taustalla on liimattu oven toiselle puolelle. Ensimmäinen ovi onnistui hyvin, mutta kun aion ripustaa toisen paikoilleen, huomaan, että se ei ole suora, vaan on taipunut yläosastaan. Se on suora koko matkan lukuun ottamatta noin ylimääräiset 40 cm, missä se taipuu "ulos" akustiikkapaneelin suuntaan jolloin se on noin 5 cm ulospäin.

En tiedä yhtään, miten tämä on tapahtunut, mutta ilmeisesti jokin on mennyt pieleen. Tarkistin ovet toimitettaessa, olen säilyttänyt ne tasaisella alustalla sisätiloissa noin 5 kuukautta ja pidin sitä tasaisella työpöydällä liimauksen aikana, missä se oli yli viikon ajan liimauksesta asennukseen. Ensimmäisen oven liimasin asennusliimalla, toisen lattialiimalla Cascoflex. Ehkä ovi oli kiero jo toimitettaessa ja en huomannut sitä? Ehkä se on vääntynyt säilytyksen aikana? Ehkä se on vääntynyt liimasta (mutta laminaatin pitäisi pitää liiman kosteus poissa lastulevystä, ajattelen)?

Asialla ei ole niin suurta merkitystä, mutta HALUAN todella suoristaa sen uudelleen, koska minulla ei ole ylimääräistä akustiikkapaneelia, eikä sitä ole enää saatavilla toimittajalta. Miten voin tehdä tämän? Akustiikkapaneelilla ei ole lainkaan vastustuskykyä, eli minun tarvitsee vain käsitellä ovea. MITEN voin tehdä sen?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.