245 lukukertaa ·
5 vastausta
245 lukukertaa
5 vastausta
Uusi lattia hirsihuvilassa
Moi! Olen tekemässä makuuhuoneen remonttia vanhassa hirsimökissä 1880-luvulta. Koska aluspohja on ryömintätilan yläpuolella, se on jossain vaiheessa ollut kostea, joten ajattelin vaihtaa sen, kun teemme muutenkin koko huoneen uudelleen.
Ryömintätila, joka on aloitettu kellari (noin 3 m korkea), on nykyään varustettu kosteudenpoistajalla ja muovilla maassa.
Huone on hirsirakenteinen, kuten näette kuvista.
Olen ajatellut asentaa vaakapalkin lattianpalkkien alle, minkä jälkeen laitan öljy käsitellyn kovalevyn (3 mm). Sen jälkeen aion laittaa 220 lastulevyjä, mutta sen jälkeen olen nyt hieman epävarma, pitäisikö minun laittaa höyrynsulkua vai jatkaa suoraan lattialastulevyllä?
Ryömintätila, joka on aloitettu kellari (noin 3 m korkea), on nykyään varustettu kosteudenpoistajalla ja muovilla maassa.
Huone on hirsirakenteinen, kuten näette kuvista.
Olen ajatellut asentaa vaakapalkin lattianpalkkien alle, minkä jälkeen laitan öljy käsitellyn kovalevyn (3 mm). Sen jälkeen aion laittaa 220 lastulevyjä, mutta sen jälkeen olen nyt hieman epävarma, pitäisikö minun laittaa höyrynsulkua vai jatkaa suoraan lattialastulevyllä?
Ajattelin laittaa palkkeja lattian palkkien alle, jotka voivat pitää ylös board-levyä ja sitten naulata sen kiinni noihin makuulla oleviin palkkeihin!
Klikkaa tästä vastataksesi