Moi! Olen tekemässä makuuhuoneen remonttia vanhassa hirsimökissä 1880-luvulta. Koska aluspohja on ryömintätilan yläpuolella, se on jossain vaiheessa ollut kostea, joten ajattelin vaihtaa sen, kun teemme muutenkin koko huoneen uudelleen.

Ryömintätila, joka on aloitettu kellari (noin 3 m korkea), on nykyään varustettu kosteudenpoistajalla ja muovilla maassa.

Huone on hirsirakenteinen, kuten näette kuvista.

Olen ajatellut asentaa vaakapalkin lattianpalkkien alle, minkä jälkeen laitan öljy käsitellyn kovalevyn (3 mm). Sen jälkeen aion laittaa 220 lastulevyjä, mutta sen jälkeen olen nyt hieman epävarma, pitäisikö minun laittaa höyrynsulkua vai jatkaa suoraan lattialastulevyllä?

• Vanhan hirsimökin huoneen remontti käynnissä; lattia avattu, alajuoksu näkyvissä, puupalkit, muovia, rakennuspalkki ja seinävalaistus.
  • Vanha hirsinen seinä, kaksi tunkkia tukemassa palkkeja, sininen muovi maassa, valonheitin taustalla ja rakennusmateriaaleja.
Ajatteletko käyttää vain 3 mm boardia sokeapohjana?

Ajattelin laittaa palkkeja lattian palkkien alle, jotka voivat pitää ylös board-levyä ja sitten naulata sen kiinni noihin makuulla oleviin palkkeihin!

H huspelle95 sanoi:
Ajattelin laittaa koolaukset lattian koolausten alle, jotka voivat tukea board-levyä, ja sitten naulata sen kiinni makaaaviin koolauksiin!
Luulen, että board tulee roikkumaan alas.

F fribygg sanoi:
Uskon, että board tulee roikkumaan alas
Hm okei, mitä ehdotuksia sinulla on ratkaisuksi?

Perinteisesti käytettiin usein entumsbrädor, se toimii vielä nykyäänkin..

• Tykkään
surris
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.