nikasp
Painekyllästettyä ei koskaan käytetä sisätiloissa, mitä olen ymmärtänyt: https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/tryckimpregnerat-virke

Corpes sanoi:
Huone on kuiva ja lämmitetty, ei mitään kosteusongelmia, kuten minä sen näen.

Ajatuksenani oli myös tehdä "terassilattia" raoilla ja ilmanvaihdolla.

Miten on nykypäivän kyllästetyn terassilaudan kanssa, onko niistä paljon hajua jos lauta on itsessään kuiva? Tiedän, että tuore kyllästetty puutavara haisee, mutta entä tässä tapauksessa?

MathiasS sanoi:
....så då bygger vi träreglar, spånskivor, tätskikt och sedan ytskikt på det. Det låter helt fel.
Korrekt. det är helt fel.

Vad jag pratade om var typ altangolv, givet vissa förutsättningar.

• Tykkään
MathiasS
  • Laddar…
Piti vain sanoa, että otin riskin ja tein päinvastoin mitä tässä ketjussa on sanottu. Ostin ruskeaa urallista terassilautaa, annoin sen olla sisällä ennen aloittamista nähdäkseni, haiseeko se paljon. Ei hajua tänä aikana kun ne olivat siellä, joten aloitin. Nyt lattia on valmis ja vaimokin antoi sille hyvän arvosanan, koska se sopii väriltään saunaan. Nyt tulevasta pesukoneesta ja pesualtaasta ei näy mitään putkia. Minä ja perheeni olemme tyytyväisiä, mikä on koko asian kannalta tärkeintä.

Hyvä, että saimme palautetta. :thumbup:

Eikö sinulla mahdollisesti ole jotain kuvaa jaettavana?

Ota yhteyttä, jos jokin odottamaton (tai odotettu) ongelma ilmenee.

• Tykkään
magnetens
  • Laddar…
Uskaltaakohan laittaa kuvaa jostain, mitä suurin osa on arvostellut?;)

Kaikki sujui hyvin lattian rakentamisen aikana. Pieni ongelma, johon törmäsin, oli lattian kallistus kaivoon, mutta tiesin siitä ja ratkaisin sen laittamalla välikappaleita runkotukiin tarpeen mukaan. Se, mikä sai minut jatkamaan, on että meillä on sauna samassa huoneessa, joka (tietenkin....) on myös rakennettu puusta ja seisoo lattialla ja se näyttää edelleen hyvältä sen jälkeen, kun se rakennettiin vuonna 2006.

Mielestäni ratkaisuni oli parempi kuin klinkkerit, joista Danne_08 linkkasi, mutta kiitos silti vinkeistä ja ideoista!

Viimeksi muokattu:
Kukaan ei vastusta kuvia, kukaan.

Kaikki ovat taatusti myös kiinnostuneita tietämään, miten se onnistui.

Suurin kysymys on, kestääkö se ajan myötä eri näkökulmasta. Siksi on mielenkiintoista, jos palaat 10 vuoden päästä tai niin. ;)

Olen erityisesti kiinnostunut, koska olen itse miettinyt samaa linjaa koskien kylpy/suihkutilaa eristämättömällä betonilattialla ja painevesisäiliöllä sekä suunnitellulla lisäraskaspesukoneella. Pääasiallinen syyni ei ole putkien piilottaminen, mutta ei ole haittaa olla näkemättä niitä, vaan päästä ylös kylmältä lattialta. Se on varakylpyhuone talousosiolla, joten kalliit tai laajat uudistukset eivät ole ajankohtaisia.

Miten ratkaisit pääsyn lattiakaivoon ja mahdollisuuden siivota/puhdistaa trallin alla?

• Tykkään
Anna_H
  • Laddar…
Pidän pienen tauon nyt kun joulu lähestyy, mutta aion laittaa kuvan/kuvat sitten uudenvuoden jälkeen, jolloin se todennäköisesti alkaa olla valmis (tai sitten tulee kuva puolivalmiista kodinhoitohuoneesta).

Lattiakaivosta niin, että se tulee olemaan piilossa; jos tarvitsen puhdistaa sen, minun täytyy ruuvata irti yksi lauta (en ole tarvinnut puhdistaa kaivoa kertaakaan meidän 10 vuoden aikana talossa nykyisessä kodinhoitohuoneessamme). Lattia asennetaan ilman perinteistä rakoa lautojen välillä, joten emme aio siivota alapuolelta.

Viimeksi muokattu:
Kodinhoitohuone, jossa pesukone ja kuivausrumpu. Oikealla lavuaari, vasemmalla pyyheteline. Lattia puusta ja laatasta, lattialla tohvelit.

Tällainen siitä tuli. Minä ja vaimoni olemme tyytyväisiä, ja se on pääasia. Yritän löytää oikealle puolelle muutamia ulosvedettäviä kiskoja ja kiinnitän ne työtason alle, johon aion sitten ripustaa jonkinlaisen kangaskorin/pyykkipussin niin, että pyykkipussin voi vetää esiin/sisään. Vinkkejä tällaisista kiskoista ja pyykkipussista otetaan mielellään vastaan.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Fadai ja 3 muuta
  • Laddar…
A
Ostin laajennushelat Biltemasta alle sadalla, joiden avulla rakensin samanlaisen pyykkikoriratkaisun.

Oldboy Oldboy sanoi:
Kukaan ei vastusta kuvia, kukaan.

Kaikki ovat taatusti myös kiinnostuneita tietämään, miten se onnistui.

Suurin kysymys on, pysyykö se ajan mittaan eri näkökulmista katsottuna. Siksi on mielenkiintoista, jos palaat asiaan 10 vuoden kuluttua tai niin. ;)

Olen erityisen kiinnostunut, koska olen itsekin pohtinut samanlaista ratkaisua koskien kylpy-/suihkutilaa eristämättömällä betonilattialla ja hydroforilla, suunnitellun lisäpikapesukoneen kanssa. Pääasiallinen syyni ei ole piilottaa putkia, mutta ei ole haittaa olla näkemättä niitä, vaan päästä eroon kylmästä lattiasta. Se on varakylpyhuone, joka sijaitsee talousosassa, joten kalliit tai laajat uudelleenrakennusratkaisut eivät ole ajankohtaisia.

Miten ratkaisit lattiareiän saatavuuden ja mahdollisuuden siivota/puhtaana pitää ritilän alla?
Vaikka ei olekaan kulunut kymmentä vuotta, niin melkein kaksi kuitenkin, ja huone/lattia näyttää edelleen täsmälleen samalta kuin yllä liittämässäni kuvassa.

• Tykkään
Anna_H ja 1 muu
  • Laddar…

Paras vastaus

Kuva oli loistava ymmärtämiselle.

Esimerkiksi olin kuvitellut terassilattian koko tilaan, en vain osaan. Kuvan mukaan se näyttää todella ylelliseltä. Tottakai ei halua purkaa sellaista tyylikästä ja hyvin toimivaa ratkaisua.

Onko ongelmia resonanssin kanssa TM:n alapuolella olevasta puulattiasta?

• Tykkään
kulle
  • Laddar…
Ei resonaatiota, pesukoneen ja kuivausrummun jalkojen alla on vaimentimet.

• Tykkään
Oldboy
  • Laddar…
Löysitkö jotain ulosvedettävää, joka sopisi reikään? Mietin, voisiko PAX-vaatekaapien lisävarusteet toimia siinä tapauksessa.

Ostin styvä kankainen pyykkikori ja rakensin sen alle huomaamattoman rullavaunun.

• Mustasta kankaasta tehty pyykkikori rullalla, viereen asennettu pesukone, puulattia ja marmorikäytävällä.
  • Tykkään
Anna_H ja 1 muu
  • Laddar…
Oldboy Oldboy sanoi:
Kuva oli loistava ymmärryksen kannalta.

Esim. olin kuvitellut puiset lattialaudat koko tilaan, ei vain osaan. Sitten kuvan mukaan se näyttää todella ylelliseltä. Tottakai sellaista tyylikästä ja toimivaa ratkaisua ei halua purkaa.

Ei ongelmia resonanssin kanssa puulattian alla TM?
Kiitos muuten sanoista, jotka lämmittivät sydäntäni. Tuloksesta tuli sellainen kuin kuvittelin(y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.