1 373 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Nosta kamiina sataa sisään
Hei
Minä ja kumppanini olemme eri mieltä. Tarvitsen vähän neuvoja. Laitoimme uudet lattiat 2v sitten ja mies nosti meidän kamiinan. Nyt 2v myöhemmin sataa sisään! Olin skeptinen tähän ja olisin halunnut jonkun auttamaan meitä. Nyt on kuivattu, mutta tunnen itseni epävarmaksi siitä, voiko kamiinassa polttaa, kun se on nostettu. Tarvitseeko painetestata uudelleen? Voiko siinä todella polttaa sitten?
Minä ja kumppanini olemme eri mieltä. Tarvitsen vähän neuvoja. Laitoimme uudet lattiat 2v sitten ja mies nosti meidän kamiinan. Nyt 2v myöhemmin sataa sisään! Olin skeptinen tähän ja olisin halunnut jonkun auttamaan meitä. Nyt on kuivattu, mutta tunnen itseni epävarmaksi siitä, voiko kamiinassa polttaa, kun se on nostettu. Tarvitseeko painetestata uudelleen? Voiko siinä todella polttaa sitten?
Ei tiedä? Voiko kamiinassa polttaa vai täytyykö se koepaineistaa? Kun hän nosti kamiinaa, savupiipun sauma luultavasti irtosi ja vuoti sisään. Mutta voiko se vaikuttaa savuun ja polttamiseen?
Tuntuu siltä, että on kaksi kohtaa, joita kannattaa tarkastella.
1) Katso, mistä vesi pääsee sisään katon läpi. Tämä riippuu siitä, millainen savupiippu on ja miltä katon läpivienti näyttää. Ei tietenkään haluta, että vesi jatkaa sisään vuotamista.
2) Jos itse savupiippu on jollain tavalla haljennut ja vuotaa sisään, on hyvä selvittää, mistä kohtaa. Ehkäpä paikallinen nuohooja voi olla avuksi tekemällä ylimääräisen nuohouksen ja tarkastuksen varmuuden vuoksi.
1) Katso, mistä vesi pääsee sisään katon läpi. Tämä riippuu siitä, millainen savupiippu on ja miltä katon läpivienti näyttää. Ei tietenkään haluta, että vesi jatkaa sisään vuotamista.
2) Jos itse savupiippu on jollain tavalla haljennut ja vuotaa sisään, on hyvä selvittää, mistä kohtaa. Ehkäpä paikallinen nuohooja voi olla avuksi tekemällä ylimääräisen nuohouksen ja tarkastuksen varmuuden vuoksi.
Meillä on ollut vakuutusyhtiö täällä, ja he huomasivat, että vettä satoi sisään savupiipun yläpuolelta. Hän on tiivistänyt sen, ja siihen on tulossa hattua päälle. Se on valmis, mutta en tiedä uskallammeko tehdä tulta? Avopuoliso sanoo, ettei hän ole tehnyt mitään itse putkelle, mutta olen huolissani siitä, että savua tai jotain vastaavaa tulee sisään. Meillä on pieniä lapsia. Huomaammeko, jos jokin on vialla, vai pitäisikö tarkastuttaa?
Jos vakuutusyhtiö on käynyt katsomassa ja hyväksynyt, niin tuntisin oloni turvallisemmaksi. Samalla ei koskaan pitäisi polttaa valvomatta. Joten se kuulostaa siltä, että kaminassa polttaminen pitäisi mennä hienosti. Mutta aina on hyvä pitää erityisen tarkkaavaista silmällä ensimmäisellä polttokerralla koko savupiippua.
Klikkaa tästä vastataksesi