Hei kaikki,
Yritän keksiä ratkaisua saadakseni avattua yhteyden yläkerrastamme (joka on puoli kerrosta ylempänä) laajennettuun autotalliin. Ellemme aio purkaa koko autotallin kattoa ja asettaa uutta liimapuupalkkia korkeammalle kuin nykyinen, tulee ovesta todella matala.
Tarvitsisin nostaa harjapalkkia reilut metri saadakseni normaali aukko ja loppujen lopuksi saadakseni katkaistun harjakaton (jos se on nimensä). Lukemani perusteella se voi helposti tulla monimutkaiseksi ja kalliiksi. Naapuri, joka on kirvesmies, ehdotti että purkaisin koko autotallin ja rakentaisin uuden, ja samalla tekisin siitä hieman suurempi (nykyiset ulkomitat ovat 5500x3500). Talon runko, johon autotalli on kiinni, on 6800 leveä. Syynä, miksi haluan saada aikaan kulkuyhteyden, on että aiomme muuttaa autotallin kuntosaliksi ja suihku on toisella puolella tiilijulkisivua. Nykytilanteessa minun täytyy kulkea pitkä kiertotie. Koska olemme nuoria ja suhteellisen notkeita, mietin mitä voisi tehdä nykyisellä korkeudella. Eli asettaa erittäin matala ovi tai jonkinlainen seinäluukku.
Autotallin sisältä on 118 cm talon lattiatasosta sisäkattoon.
Oletan, ettei se tarkoita, että voin avata 118 cm korkeaa aukkoa tiilijulkisivu täytyy vaihtaa aukon kohdalla.
Tässä on kuva seinärakenteesta.
Minun on helpompi avata korkeampi aukko talon sisältä, mutta se ei ehkä riitä. Rakennuksen piirustusten mukaan ikkunoiden yläpuolella oleva vaihtoaukko, jonka jänneväli on enintään 1700 mm, on 3"x7". Ovi/luukku, jonka aion asentaa, on korkeintaan 700 leveä.
En aio tehdä tätä itse, vaan palkkaan rakennusfirman, mutta haluan mielelläni saada kuvan siitä, mikä on mahdollista ennen kuin he tulevat.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.