Joo, niin se taitaa olla, mutta tulee silti vähän ahdistusta
En tunne, että minulla olisi täysi hallinta kaikista parametreista ja tarjouksia on paljon Googlessa ja täällä
Olen yrittänyt löytää "paikallisen konsultin", mutta kukaan ei tunnu olevan halukas jakamaan tietojaan, elleivät he saa tehdä työtä itse, edes jos heille maksetaan konsultoinnista..
Tämä raudoitus vaikuttaa olevan suurin huolenaiheeni, näyttää siltä, että tarvitsen enemmän kuin olin toivonut
Joo, niin on varmaan, mutta saan silti vähän ahdistusta
En tunne, että minulla on täysi hallinta kaikista parametreista ja tarjouksia on paljon Googlessa ja täällä
Yrittänyt löytää "paikallisen konsultin", mutta kukaan ei näytä olevan halukas jakamaan tietojaan, elleivät he saa tehdä työtä itse, vaikka saisivat maksun konsultoinnista..
Tämä raudoitusasia taitaa olla suurin huolenaihe, näyttää tarvitsevan enemmän kuin toivoin kuulemani perusteella
maa ei suoraan ole erityisen vakaa sillä alueella. tiedät itse, että keväällä syntyy nopeustöyssyjä
mieluummin tehdä se vähän tukeva ja välttää uusimista
Niin totta. Mutta että tehdä "koria" muurille? Kuulen että täytyy vuokrata paljon tavaroita Jiabista :/ En ole koskaan aikaisemmin valanut suuria määriä. Kaikki muu taloprojektissa näyttäytyy helpolta verrattuna Mutta silloin emme valaneet laattaa itse. Olen todennäköisesti unohtanut kuinka paljon ahdistusta oli talonrakennuksen aikana myös
ei tarvitse olla niin vakava.
formstag tai gängstång joilla naijaat kolme tioria ehkä 5 cm maasta. sitten sama vaihtoehto mutta 5 cm yläreunasta.
ei ole mitään järkeä dubata talon perustusta. talo liikkuu aivan eri tavalla kuin seinä. mieluummin sitten asfaboard talon julkisivua vasten.
Ette arvaakaan, kuinka ihanaa on, että on joku/joitakin, joiden kanssa voi pallotella! Vaikka tarjoukset vaihtelevat, ovat ne kuitenkin konkreettisia tarjouksia, ja se on enemmän kuin mitä olen löytänyt/saanut aiemmin!
Jos maa on vaikea paaluttaa alas, miten silloin ankkuroi tuet, uskaltaisiko ajatella?
Ette uskokaan, kuinka mukavaa on, että on joku/jotkut, joiden kanssa pallotella! Vaikka tarjoukset ovat erilaisia, ovat ne kuitenkin konkreettisia, ja niitä on enemmän kuin mitä olen aiemmin löytänyt/saanut!
Jos nyt maaperä on vaikea paaluttaa, miten sitten kiinnitetään tuet uskoisin?
//L
normalt 50 cm isch armeringjärn som slåss ned
huono luonnos mutta ehkä saa käsityksen
L ett i regel virke 45/70 stag i 28/70
toimii myös. vain materiaalin päivittäminen. tai kaksinkertainen 45*45
Taistellut kovasti tänä iltana... enemmän kuin kaksinkertaistanut kaikki tuet ja sitten 45x70 + 28x70 teidän suosituksenne mukaan ekstra rakkaudella kulmissa Myös työnnetty alas 50 cm 10mm harjaterästä! Tuntuu huomattavasti tukevammalta nyt.
Myös ostettu 40 m M8-tankoa...
Moro! ottaen huomioon, että se on matala muotti, sen ei pitäisi murtua kun olet rakentanut sen kuten olet tehnyt, eli jos valat oikein, aloita täyttämällä pohja, jatka eteenpäin ja palaa sitten takaisin. Silloin betoni on hieman asettunut.
Ulkokulmissa sinun olisi pitänyt työntää ulos koolaukset ja sitten naulata lukkolauta kummallekin puolelle.
Kun rakennat muotin sisäpuolta, tee samalla tavalla, että lukitset sisäkulmat naulaamalla/lukkolaudalla sekä iskemällä alas raudoitusraudat maahan kuten ulkopuolella.
Ei pitäisi tarvita tukia matalassa muotissa, jos rakennat oikein, rakenne lukitsee itsensä. Tukesi ovat hieman korkeita, tulevat olemaan betonin kaatosuppilon tiellä.
Muista, että muotin pitäisi olla myös helppo purkaa. Älä ylityöskentele ruuvien kanssa, osta sileitä nauloja.
Moro! Kun kyseessä on matala muotti, sen ei pitäisi kaatua, kun olet rakentanut niin kuin olet tehnyt, jos valat oikein eli, aloita täyttämällä pohja, jatka eteenpäin ja palaa sitten takaisin. Silloin betoni on asettunut hieman.
Ulkokulmissa olisit pitänyt työntää koolauksia ulos ja sitten lyönyt lukitusriman molemmille puolille.
Kun rakennat muotin sisäpuolta, tee samalla tavalla, lukitsemalla sisäkulmat nauloilla/lukitusrimalla ja lyömällä raudoitustangot maahan ulkopuolelle.
Matalassa muotissa ei pitäisi tarvita tukia, jos rakennat oikein, niin rakenne lukitsee itsensä. Tukipuiden korkeus on hieman liian suuri, ne tulevat olemaan tiellä betonilastin kourulle.
Muista myös, että muotin purkamisen tulee olla helppoa. Älä liioittele ruuveilla, osta zinkittyjä nauloja.
Ystävällisin terveisin, Kirvesmies.
tuki lähinnä siksi, että ts voi välttyä laajentamasta kaivantoaan tarpeeksi, koska leveys on riittävä. lähinnä helpottamaan
tuki myös, jotta voi välttyä monimutkaiselta raudoitukselta
Nyt en ymmärrä lainkaan, mitä tarkoitat, muottitapit eivät liity raudoitukseen. Se on läpimenevä tappi, joka katkaistaan, kun muotti on valettu. Tarkoituksena on vain pitää muotti koossa.
Ja kuten kirjoitin aiemmin, tukipuut ovat aivan liian korkeita, jotta betonirekka voisi tehdä työnsä sujuvasti!
Jos se tehdään "oikeaoppisesti", tukipuiden pystylaudat eivät ole korkeampia kuin valu korkeus sillä puolella, jolta betonirekka täyttää. Lisäksi muotin sisällä on merkitty, mihin korkeuteen betoni tulee.
Se on matala muotti, se ei vaadi enempää kuin 45–50 cm ulkonemaa muotista, jotta vinotukia voi kiinnittää maahan. Eikä korkeampi kuin itse muotti.
Kiitos kaikista vinkeistä.
Olen tilannut pumppausauton, en kourua. Mutta voin silti lyhentää tukia
Kuten se näyttää nyt, alareunassa on 240 mm puuruuvit muotin läpi (5 cm ylös), jotka menevät 3 cm levyyn/sääntöön, C-C 50 cm. Pohjavahvistus lepää tämän päällä. Laitan M8 tukien läpi muotin molemmille puolille mahdollisimman alas (ei kuitenkaan ollut mahdollista päästä 5 cm alas) ja 5 cm ylhäältä, noin C-C 100 cm.
Sisäpuolella on hyvin hankalaa asettaa tuki, siellä on kaivuutyön massat :/
Matalaan osaan (max 45 cm korkea) tarvitsen tukea myös sisäpuolelle, jos nyt käytän runsaasti muottitukia?
Tässä kuva, joka osoittaa, kuinka tiheästi sinun tarvitsee tukea, voit ehkä laittaa sen hieman harvemmin, koska muuri ei ole ihan yhtä leveä;
Leveys ei vaikuta, paine riippuu ainoastaan korkeudesta (tai, jos niin haluaa, syvyydestä).
Kokeile työntää kätesi vesisaaviin tai mereen. Ei suurempaa eroa paineessa, eikö vain?
Nopea paniikkiratkaisu lisätukea varten, jos hermostuttaa, on laittaa maata/soraa ulkopuolelle. Se pitää vastaan aika hyvin. Kuitenkin täytyy sitten kaivaa se pois uudelleen...
Muista myös, että jos yhdistät muotin vastakkaiset sivut jonkinlaisella stagilla, betonin paine vastustaa itseään. Toisen puolen paine tukee toista puolta ja päinvastoin. Varmista vain, että stag kestää.
Viimeksi muokattu:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.