Hei, jos aikoo naulata yhteen ulkoseinän, jossa on koolausmitat 170x45, kuinka monta naulaa on yleensä käytettävä alajuoksussa/yläjuoksussa kunkin koolauksen kohdalla?

Yritän saada käsityksen materiaalihankinnoista

Kiitos etukäteen

N Nygge72 sanoi:
Hei, jos aikoo naulata yhteen ulkoseinän koolauskoko 170x45, kuinka monta naulaa on yleensä käytettävä alaohjauspuu/yläänen ohjauspuuta kohden jokaisessa koolauksessa?

Yritän saada käsityksen materiaalihankinnoista

Kiitos etukäteen
Normaalisti kaksi alaohjauspuussa ja kaksi yläänen ohjauspuussa. Sitten on varmaan riittävää laskea 1 naula hukkaan, joten voit varmaan laskea 5 naulaa per koolaus.
Nyt tee niin kuin itse parhaaksi näet, mutta etkö ole harkinnut ruuvaamista sen sijaan?

A AG A sanoi:
Yleensä kaksi sillissä ja kaksi vasarakiskossa. Sitten on varmaan sopivaa laskea 1 naula hukkaan, joten voit varmaan laskea 5 naulaa per sääntö.
Nyt teet mitä sinun mielestäsi on parasta, mutta etkö ole harkinnut ruuvaamista sen sijaan?
Kyllä, olen harkinnut sitä, koska siitä tulee kestävämpi ja on mahdollisuus korjata, jos tekee jotain väärin 😁

Kokosin laajennukseni ruuveilla. Huomattavasti helpompaa ja hiljaisempaa kuin käyttää isoja nauloja joka paikassa. Lisäksi Torx-ruuveja. Ainoa, mitä naulasin, oli raakapontti ja paneeli. Naulapistoolilla.

• Tykkään
AG A ja 1 muu
  • Laddar…
Ja käytä sitten 5" nauloja.

• Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
Intet Intet sanoi:
Ruuvailin lisärakennukseni kokoon. Huomattavasti helpompaa ja hiljaisempaa kuin naulata isoja nauloja joka paikkaan. Lisäksi Torx-ruuvit.
Ainoat asiat, jotka naulasin, olivat raakapontti ja paneeli. Naulapyssyllä.
Joo, olin ajatellut naulata sen kokoon naulapyssyllä säästääkseni aikaa, mutta samalla se tuskin vie paljon enemmän aikaa, kun runko on valmiiksi leikattu. Ehkä lisätyötä on noin 30 minuuttia - 1 tunti yhden sivun ruuvaamisessa.

Mitä ruuvin pituutta käytit?

Jos se on 45 mm, käytän yleensä 90-120 mm ruuveja.

• Tykkään
stugfar ja 2 muuta
  • Laddar…
4 kpl 100 mm naula per liitos on yleensä mitä vaaditaan rakenteellisesti

• Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.