Jos kiinnittää kattopaneeli 15x120 mm harvalaudoitukseen sekä suorissa että viistokatoissa, voiko kiinnittää ponttiin vai täytyykö naulata näkyvästi? Aion käyttää naulapyssyä. Olen kuullut, että jos naulaa ponttiin, voi olla riski, että se ei ole tarpeeksi vakaa ja laudat voivat "liukastua" pois, kun leveys on 120 - totta vai ei? Kattopaneeli on valmiiksi lasitettu, joten naulat näkyisivät. Kuinka tiheästi pitäisi naulata?

Milkshaken
henkilökohtaisesti en koskaan naulaa ponttiin... on vaikea kiinnittää seuraavaa lankkua, kun se mihin naulataan painuu alaspäin...

Yleensä naulaan näkyvästi, esimerkiksi dyckertillä tai laittamalla kopp päälle...

Lisäksi naulaan ensin vain "Takimmaiset" naulat eli ne, jotka ovat takareunassa lankkua vasten... sitten kun olen naulannut seuraavan TAKANA olevan, naulaan viimeisen lankun etuosan...

Naulapyssy on minulle Tabu, kun kyse on "hienosäädöstä"... mielestäni vasara ja naulat ovat parasta.

Jos vielä "säästää" viimeisen vasaran iskun, välttyy ruman vasaran jäljiltä, jotka voivat syntyä varomattomuudesta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.