10 137 lukukertaa ·
2 vastausta
10k lukukertaa
2 vastausta
Muuttaa pergola puuvajaksi
On vanha pergola talon vieressä, jonka haluan muuntaa yhdistetyksi polttopuuvajaksi, työkaluvajaksi ja pyörävarastoksi. Pergola on todennäköisesti ollut siellä aika kauan: muovikatto murenee ja osa laudoista on lahonnut. Mutta itse runko on terve, joten ajattelin rakentaa sen päälle.
Valitettavasti minulla ei ole kuvaa täällä missä istun nyt, mutta tein todella yksinkertaisen piirroksen. Se koostuu oikeastaan vain 6:sta pylväästä pilareilla, joiden päällä on hammarband. Pylväiden väliin on tänään asennettu vaakasuorasti lautoja. Keskimmäisen pylvään ja oikeanpuoleisen välinen etäisyys on huomattavasti suurempi kuin vasempaan. Aluksi ajattelin sitä autotalliksi, mutta pienen fabianin takapuoli työntyi ulos ja oli hankalaa manööveröidä sinne sisään. Joten se idea hylättiin.
Vasemmalle tulee puuvaja, keskelle avoin pyörävarasto, ja oikealle puoliso haluaa työkaluvajansa pöytineen jne.
Koko rakennelma ei ole kovin vakaa, mutta tarkoitukseen arvioin, että se riittää.
Ajatukseni on laittaa kolme vaakasuoraa tukipuuta ympäriinsä, sitten asentaa pystypaneelit. Koska haluan ilmavan osan ja tiheämmän osan, ajattelin tehdä ylä- ja alapaaneliratkaisun välikiskolla. Silloin siitä tulee ilmava, ja toivottavasti vältytään vähän lumipyryltä sisällä. Tiheämpään osaan ajattelin laittaa paperia tai levyä. Koska paneeli on erittäin ilmava, ehkä levy olisi parempi? Asennan taas muovikaton valon vuoksi. Ehkä ikkuna oikealle.
Etupuolelle aion rakentaa yksinkertaiset ovet. Kysymys on, voisinko saada jonkinlaisen sokkelin tai kantavan palkin sinne. Pylväiden väli on melko suuri ja en tiedä, miten ratkaista sen oviin ja pieneen ikkunaan liittyen.
Pitkä ja ehkä sekava teksti, mutta onko kenelläkään hyviä vinkkejä?
Valitettavasti minulla ei ole kuvaa täällä missä istun nyt, mutta tein todella yksinkertaisen piirroksen. Se koostuu oikeastaan vain 6:sta pylväästä pilareilla, joiden päällä on hammarband. Pylväiden väliin on tänään asennettu vaakasuorasti lautoja. Keskimmäisen pylvään ja oikeanpuoleisen välinen etäisyys on huomattavasti suurempi kuin vasempaan. Aluksi ajattelin sitä autotalliksi, mutta pienen fabianin takapuoli työntyi ulos ja oli hankalaa manööveröidä sinne sisään. Joten se idea hylättiin.
Vasemmalle tulee puuvaja, keskelle avoin pyörävarasto, ja oikealle puoliso haluaa työkaluvajansa pöytineen jne.
Koko rakennelma ei ole kovin vakaa, mutta tarkoitukseen arvioin, että se riittää.
Ajatukseni on laittaa kolme vaakasuoraa tukipuuta ympäriinsä, sitten asentaa pystypaneelit. Koska haluan ilmavan osan ja tiheämmän osan, ajattelin tehdä ylä- ja alapaaneliratkaisun välikiskolla. Silloin siitä tulee ilmava, ja toivottavasti vältytään vähän lumipyryltä sisällä. Tiheämpään osaan ajattelin laittaa paperia tai levyä. Koska paneeli on erittäin ilmava, ehkä levy olisi parempi? Asennan taas muovikaton valon vuoksi. Ehkä ikkuna oikealle.
Etupuolelle aion rakentaa yksinkertaiset ovet. Kysymys on, voisinko saada jonkinlaisen sokkelin tai kantavan palkin sinne. Pylväiden väli on melko suuri ja en tiedä, miten ratkaista sen oviin ja pieneen ikkunaan liittyen.
Pitkä ja ehkä sekava teksti, mutta onko kenelläkään hyviä vinkkejä?
Klikkaa tästä vastataksesi




