Periaatteessa olen valmis tukimuurien kanssa (lecaharkkoja, jotka nyt pitäisi rapata ja maalata). Olen suunnitellut laittavani peltisen 'muurinsuoja' yläosaan. Tietääkö kukaan valmiiden valmistajia, joita voisi itse asentaa? Kävin läpi Lindabin valikoiman ja ehkä jotain kuvan kaltaista voisi toimia? (mutta juuri tämä väärän kokoinen)
Mielestäni sinun tulisi käyttää molemmilla puolilla muuria kuvaan vasemmalla puolella olevan kaltaista poskellista vesipellin. Mittaa muurisi ja käy peltisepänliikkeessä, jossa he taivuttavat peltilistaa nopeasti. Siten saat pellit, jotka sopivat täydellisesti.
Kiitos! Peltityö tulee & tippanokka molemmille puolille! Onko jotakin erityistä, mitä pitäisi ottaa huomioon asennuksessa? Haluan tietysti, että kiinnitykset olisivat piilossa. Ja miten tehdään, kun jatketaan? (pisin seinä on 17,5 metriä)
Olen juuri lähettänyt kyselyn lähialueen peltisepälle. Jännittävää nähdä, mihin tämä voisi päätyä!!! Paljon metrejä.
Mutta onko välttämätöntä olla peite muurin yläosassa? Muurissa on leca ja yläosaan valettu betonia. Eikö riitä, että myös yläosa rapataan ja maalataan???
Olen juuri lähettänyt kyselyn läheiselle plåtslageri:lle. Jännittävää nähdä, mihin tämä voisi johtaa!!! Paljon multeja.
Mutta onko pakko olla kattaminen muurin yläosassa? Muurin on leca:sta valettu betoni yläosassa. Eikö riitä, että yläosa rapataan ja maalataan???
Ei ploottaus on pakollinen (voit myös laittaa tiiliä, liuskekiveä tai vastaavaa). Olen itse tehnyt virheen, että vain rapasin ja maalasin (kokeilin myös jyrkkää kaltevuutta rappauksessa). Se kestää muutaman vuoden, sitten maali alkaa hilseillä ja sen jälkeen tulee pakkasrappeutumia rappauksessa sekä yläosaan että sivuille.
Kiitos! Juu, tietenkin yritetään metsästää kustannuksia. Olemme rakentaneet 37 metriä tukimuureja vaihteleviin korkeuksiin ja se tulee kalliiksi, koska jotkut muurit ovat todella korkeita ja vaativat paljon valua ja raudoitusta. Ajatuksena oli peittää mustalla pellillä (koska se sopisi niin hyvin talon mustaan, saumattuun peltikattoon - joten kattotiilet muurilla eivät varmaankaan ole meille vaihtoehto).
Se oli enimmäkseen, kun sain tarjouksia kaiteesta (jonka pitää sopia ranskalaisen parvekekaiteen kanssa ja ajatuksena on musta takorauta), jolloin budjetti alkoi tuntua hieman kiristyneeltä…niin sanotusti. Mutta en tietenkään halua riskeerata, että muuraustyö tuhoutuu pakkasrapautumisen vuoksi…Musta liuskekivi voisi olla vaihtoehto, mutta tuskin se on pellin peittämistä halvempi? Miten ratkaisit peittämisesi, Helioz?
Tällä hetkellä kiireisin ongelmamme on kuitenkin se, että kaivinkoneenkuljettaja, jonka piti tulla huomenna aamulla (ja joka aiemmin ollut 'luotettava'), on yhtäkkiä lakannut vastaamasta puhelimeen… (On tapahtunut kerran aiemmin, jolloin jokin työ meni pieleen) Nyt on riski, että huomenna on paikalla useita miehiä valmiina asentamaan portaita ja katukiviä tasanteelle, mutta ei kaivinkoneenkuljettajaa täytön tekemiseen. Voi ei, luulin että kaikki oli opittu talon rakentamisen aikana…
Kaivellaan ja lapioidaan koko päivä tänään
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.