Hei
Olen tehnyt laajan remontin, jossa yhdessä entisen appiukkoni kanssa rakensimme taloon yhden kerroksen lisää. Kun teimme sen, (tietysti) muuratut sisäseinät jäivät liian mataliksi. Tällä hetkellä olemme väliaikaisesti nostaneet uudet kattotuolit keskeltä, kunnes on aika muurata sisäseinät korkeammiksi... ja se aika on nyt.
Nyt aion tehdä sen itse ja haluaisin tietää, että teen oikein. Ajatukseni on katkaista noin 20 cm raudoitusraudoilta, porata reikiä olemassa olevaan muurattuun sisäseinään ja asettaa ne jokaisen ensimmäisessä kerroksessa muurattavan lohkon väliin. Olen ajatellut muurata 250 mm leca-lohkoilla, joissa on ränni biståls-raudoitukselle. Kolme kerrosta on se, mitä pitäisi muurata. Viimeinen kerros pitäisi olla U-lohko, johon asetamme raudoitusputket ja valamme ne, jonka jälkeen asetamme laudan ja kiinnitämme sen valamiseen. Tämä viimeistellään kulmaraudalla, joka kiinnitetään kattotuoliin ja lautaan. Toiminko oikein?
Olemassa olevien oviaukkojen yläpuolella, voinko käyttää leca-palkkeja siellä? vai pitäisikö olla liimapuupalkkeja?
Terveisin
/Micke