Olen vaihtamassa vanhan autotallin oven kellarissamme/rinnetasossa ulko-oveen ja ikkunaan. (katso liitteenä oleva luonnos) Nykyinen perusmuuri on ontelobetonia. Tällä hetkellä en tiedä tarkkoja mittoja ovesta ja ikkunasta, koska olen ajatellut yrittää hankkia käytettyjä/virheellisesti tilattuja ikkunoita ja ovia ja mukautua niihin sitten kun teen työn.

Olen ajatellut tehdä näin, ikkunan alle olen ajatellut muurata lecaharkkoja/kevytsoraharkkoja. Kummallekin puolelle ovea ja ikkunaa olen ajatellut laittaa 45*120 runkotolppia saadakseni paremman vakauden ja helpottamaan oven/ikkunan asentamista.

Onko tämä hyvä ratkaisu vai onko parempia tapoja? Miten te olisitte tehneet?

Mitä en oikein tiedä, on se, mitä teen oven ja ikkunan väliselle tilalle. Onko se vähän liian kapea, jotta se olisi vakaa, jos muurataan? Onko parempi, jos ikkuna ja ovi ovat aivan vierekkäin ja muuraan vasemmalle puolelle ikkunasta sen sijaan? Tämän jälkeen aiomme eristää solumuovilla ja sitten levitetään rappaus, onko siinä jotain, mitä pitäisi ottaa huomioon?

Muokkaus: tietysti on myös olemassa oleva seinä vasemmalla puolella ikkunasta.

• Skiss av en garagevägg med planerad dörr och fönster, murad bas och reglar för stabilitet, visar placering och material.
Eikö kenelläkään ole mielipidettä?

Kuva on todella pieni, joten yksityiskohtia ei voi nähdä.

Yleisesti ottaen en pidä muuraamisesta, se on raskasta, laastin sekoittaminen on hidasta ja vie aikaa. On paljon nopeampaa tehdä runko.

Voi kuitenkin olla fiksua muurata vähän, jos sinulla on ongelmia kosteuden kanssa.

kun rakensin autotallin oven uudelleen, laitoin ikkunan toiselle puolelle ja oven toiselle puolelle, jotta olisi vaikeampaa rikkoa ikkuna ja päästä ovenlukkoon käsiksi (avainta tarvitaan myös sisäpuolella).
rakensin puusta.
yksinkertaisempaa näin
se on kiinteä ikkuna, ei avattavissa

Dr Fozz: Onpa outoa, että kuva on pieni... minulle se ei ole. Katsotko sovelluksesta vai verkon kautta? Olisin mieluummin rakentanut koolauksilla sen sijaan, että muuraisin, mutta kuten mainitsit, on melko suuri kosteusongelman riski, jos rakennan puusta.

Ingemar_o: Kiitos vinkistä, en ajatellut murtoriskiä. Voisihan ifs käyttää vasenkätistä ovea, niin ongelma ratkeaa.

Kuva on pieni meille kaikille.
Mutta olin asentanut oven ja ikkunan.
Muuraus tehty leca:lla ja rappaus.

Jos haluatte kuvan suuremmaksi, pitäkää CTRL alhaalla ja vierittäkää ylös hiirellä.

Miten teit sen? Aion itse tehdä samoin ja pohdin kuten sinä, onko liian heikko muurata niin kapea seinä oven ja ikkunan väliin ja kestääkö se.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.