Hei

Olen ajatellut muurata pari portinpylvästä kuvan mukaisesti. Eivät kuitenkaan yhtä suuret kuin kuvassa, mutta kuitenkin noin 60x60 cm.

Minulla on useita lavoja tiiliä, jotka ovat yli 70 vuotta vanhoja ja jotka ovat olleet vanhan navetan seiniä.

1. Miten tiedän, onko tiili pakkasenkestävää ja voiko sitä käyttää pylväiden muuraamiseen?
2. Ajattelin kaivaa maata ja tiivistää kiviä pohjalle, onko parasta valaa sitten laatta ja aloittaa muuraus päällä?
3. Tarvitseeko minun täyttää pylväiden sisällä oleva tyhjä tila?

Terveisin

• Tiekäytävä syksyisillä lehdillä, molemmin puolin tiiliset portin pylväät ja mustat portit, taustalla talo.
Hei

Onko kenelläkään kokemusta tästä? Voiko itse tehdä testin tutkiakseen, onko tiili pakkasenkestävä?

Tiilen alkuperän tutkiminen tulee olemaan erittäin vaikeaa, mitä monet suosittelevat.

Ystävällisin terveisin

Hei

Nostan ketjua viimeisen kerran ja toivon, että se antaa jonkin vastauksen :)

Terveisin

Hei, nostan aiheen taas esille.

Koska tulin siihen tulokseen, että tiili ei ollut pakkasenkestävää, olen päättänyt muurata leca-harkoilla sen sijaan.

Tein seuraavasti. Kaivoin noin 90x90 cm ja 70 cm syvän kuopan. Täytin sen sepelillä. Tein muotin ja valoin 83x83 cm:n ja 15-20 cm paksun sokkelin. Muurasin sitten kevytsoraharkoilla 59x19x19.

Aluksi ajatus oli, että pilareiden pitäisi olla 80x80 cm, mutta kun rakensimme kokeilumuurauksen, ne olivat hieman liian suuret, joten valitsimme 60x60 cm.

Nyt kysymykseni on, millä materiaalilla voin täyttää perustuksen ympärillä? Voiko käyttää 0-18 vai pitääkö olla esim. 8-16, joka salaojittaa paremmin?

. Leca-harkkojen avulla rakennettu pylväs, jossa on kellertävä putki ulkona, sijaitsee nurmikolla kaivetussa kuopassa.

• Tykkään
eriksaaf ja 5 muuta
  • Laddar…
D
Onko valmiista tuloksesta kuvia?

L Lenca sanoi:
Hei, nostan ketjun uudelleen.

Kun huomasin, että tiilet eivät olleet pakkasenkestäviä, olen päättänyt muurata lecablokeilla sen sijaan.

Nyt kysymykseni on, millä materiaalilla voin täyttää perustuksen ympärillä? Voiko käyttää 0-18 tai onko parempi käyttää esimerkiksi 8-16, joka salaojittaa paremmin?

.[kuva]
Mikä on maan routaantumissyvyys alueellasi?
Vältä 0-materiaalia, joka ei salaojittele. Suosittelisin jotain ilman 0-materiaalia.
Jos olet huolissasi, että routa nostaa tolppaa, voit laittaa eristekranssin ympärille. Kuitenkin uskon, että se on liioittelua tässä tapauksessa. Tolpat, jotka olemme tehneet vuoristoalueilla, ovat usein olleet kiinnitettyinä kallioon tai niissä on ollut kerros eristettä soran sisällä/alla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.