3 873 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Musta pahvi ulkoseinässä
Yhteydessä tulevaan kylpyhuoneen kaakelointiin jouduin laittamaan ylimääräisiä tukirakenteita. Pala mustaa kartonkia, joka oli ulkoseinällä, meni rikki purkamisen aikana - ja valitettavasti yksi pala näyttää jopa olevan poissa. En nyt halua ostaa kokonaista rullaa korvatakseni noin neliömetrin kartonkia. Korvaaminen esim. kattopahvilla olisi liian paksua. Minulla on tosin myös rulla kartonkia, joka luultavasti voisi olla oikeaa tyyppiä, mutta se on vain noin 20 cm leveä ja siinä on ohut muovikalvo toisella puolella. Eli liian kapeaa.
Etsin ehdotuksia miten korvata puuttuva pala? Vai onko kokonaista rullaa ostettava?
Todennäköisesti hyvin yksinkertainen kysymys teistä, jotka olette rakentajia ja tiedätte, mikä on sen ohuen mustan kartongin tehtävä, joka on ulkoseinän sisäpuolella.
Etsin ehdotuksia miten korvata puuttuva pala? Vai onko kokonaista rullaa ostettava?
Todennäköisesti hyvin yksinkertainen kysymys teistä, jotka olette rakentajia ja tiedätte, mikä on sen ohuen mustan kartongin tehtävä, joka on ulkoseinän sisäpuolella.
Kiitos Carla, se on tosiaan kuten sanot ja silloin minun pitäisi pystyä korvaamaan puuttuva esimerkiksi sellaisella ruskealla pahvilla, jota laitetaan lattialle esimerkiksi maalauksen yhteydessä. Nyt löysi lisäksi puolisoni suurimman osan siitä pahvista, jota olin kaivannut. Se oli kiinni yhdessä rakennuslevyistä ... ;-)
Ero pahvilla ja pahvilla.stickans sanoi:
Se laatu, jota sinulla on lattialla, liukenee mössöksi, kun se on ollut märkänä pitkän aikaa. Käytä oikeanlaista pahvia.
Kuinka kitsas voi olla? Kyse on kuitenkin talostasi ja minun kylpyhuoneremontistani.
Yksi rulla vindpapp maksaa 250 kr.
Vertaile sitä kustannuksiin, jos mahdolliset talon ostajat pitävät sitä piilevänä virheenä tulevaisuudessa...
Yksi rulla vindpapp maksaa 250 kr.
Vertaile sitä kustannuksiin, jos mahdolliset talon ostajat pitävät sitä piilevänä virheenä tulevaisuudessa...
Onko se todella piilotettu vika, jos vaihdan yhden mustan tuulensuojakappaleen kokoon 1,1 + 0,25 m², eli yhteensä 0,25 m²? Tuulensuojana ajattelin, maallikkona, että pahvi kuin pahvi, ja lisäksi voin taittaa käyttämäni pahvin 2-, 3- tai 4-kertaiseksi. Mutta kun kirjoitatte noin, tajuan, että olin heikoilla jäillä ja minun pitäisi ostaa rulla. Aion tehdä niin. Hyvä tietää, että olin täysin väärässä. Kiitokset Suhaggille ja Hubbe2:lle tiedosta!
Viimeksi muokattu:
Missä seinässä pappi on, sisä- vai ulkopuolella? Luulen, että sisäpuolella, koska irrotettu pala oli kiinnitetty rakennuslevyyn ja on siis diffuusioitiivi pappi, jota käytettiin ennen "muoviaikaa". Sen voi korvata muovilla. Tuulenpitävä pappi käytetään seinän ulkopuolella. Mutta koska aiot laatoittaa, sinun tulee myös kosteuseristää seinä jollain hyväksytyllä menetelmällä, eikä tällaisen kosteuseristyksen alle saa olla mitään diffuusiokestettä seinässä, koska saat silloin kaksinkertaiset diffuusiokesteet. Jos näin on, revitty paperinpala ei tee mitään haittaa, päinvastoin.
Klikkaa tästä vastataksesi